آرشیو مقالات آموزشی دندانپزشکی و ارتودنسی

چرا در برخی افراد دندان های صاف به تدریج کج می شوند؟

2024-10-20T19:00:20+03:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی, مقالات مشکلات دهان و دندان|

دندان ها به مرور زمان می توانند از صاف و یکدست بودن به صورت کج درآیند. موقعیت طبیعی و هم ترازی دندان ها پویا است نه ایستا. دندان ها توسط رباط های پریودنتال الاستیک درون استخوان ثابت می شوند و می توانند در پاسخ به عوامل و نیروهای مختلف دهانی که به آنها وارد می شود، حرکت کنند و موقعیت خود را به تدریج تغییر دهند.فیبرهای موجود در این رباط ها امکان حرکت محدود دندان ها را فراهم می کنند زیرا رباط ها می توانند کشیده شوند و تغییر شکل دهند.

آیا بریس ها می توانند باعث شکستن دندان ها شوند؟

2024-10-20T17:07:59+03:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی, مقالات مشکلات دهان و دندان|

بریس ها در طول درمان، فشار ثابتی به دندان ها وارد می کنند تا به تدریج آنها را طی ماه ها یا سال ها به موقعیت های صاف تر جابجا کنند. در حالی که این نیروی ثابت برای حرکت ایمن دندان ها در نظر گرفته شده است، برخی از استفاده کنندگان از بریس ها نگران هستند که آیا واقعاً ممکن است دندان های آنها ترک بخورند یا بشکند.این مقاله جامع به بررسی نحوه عملکرد بریس ها، میزان نیرویی که وارد می کنند و اینکه آیا آنها می توانند به معنای واقعی کلمه دندان ها را در شرایط عادی درمان بشکنند، می پردازد.

چه عواملی روی استحکام دندان ها تأثیر می گذارند؟

2024-08-31T19:40:29+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات عمومي دندانپزشکی|

دندان های انسان سخت ترین ماده در بدن هستند. بیرونی ترین لایه دندان که مینای دندان نامیده می شود از کریستال های معدنی محکم تشکیل شده است که به آن استحکام می بخشند. مینای دندان حتی از استخوان نیز محکم تر است، اما همچنان می تواند در اثر پوسیدگی یا ضربه آسیب ببیند. دندان ها با وجود محکم بودن، اگر تحت فشار بیش از حد قرار گیرند، باز هم می شکنند.

آیا ریتینرها واقعاً می توانند دندان ها را مرتب کنند؟

2024-08-31T19:20:16+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی, مقالات مشکلات دهان و دندان|

آیا ریتینرها می توانند دندان ها را دوباره مرتب کنند؟ این سؤال شایعی است که بسیاری از افراد هنگام بررسی درمان ارتودنسی با آن مواجه می شوند. پس از استفاده از بریس ها یا سایر ابزارهای ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها، اغلب از نگهدارنده ها برای ثابت نگه داشتن دندان ها استفاده می شود. در حالی که نگهدارنده ها می توانند به تنظیمات جزئی در موقعیت دندان ها و بایت کمک کنند، اما معمولاً برای مرتب کردن مجدد دندان هایی که به طور قابل توجهی جابجا شده اند، استفاده نمی شوند.

آیا با بریس ها می توان دهان را راحت بست؟

2024-08-31T18:48:25+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی|

بریس ها یک ابزار ارتودنسی متداول هستند که برای کمک به صاف کردن دندان ها و بهبود بایت استفاده می شوند. بسیاری از افراد به این موضوع فکر می کنند که زمانی که بریس ها را روی دندان های خود قرار داده اند آیا می توانند دندان های خود را به طور کامل ببیندند یا خیر. پاسخ این است که آری، با بریس ها می توانید دندان های خود را روی هم بگذارید، اما نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت شوند.

آیا می توان مثلث های سیاه بین دندان ها را اصلاح کرد؟

2024-07-11T18:12:03+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات عمومي دندانپزشکی|

با محبوبیت فزاینده لبخندهای سفید برقی ستاره های فیلم در دنیای سینما، افراد بیشتری به دنبال اصلاح نواقص دندانی خود هستند. مثلث های سیاه بین دندان ها که امبراژور باز لثه نامیده می شود، یکی از شرایطی است که افراد اغلب می خواهند آنها را برطرف کنند. با این حال، اصلاح این نقاط باز فقط جنبه زیبایی ندارد. دلایل بهداشتی مهمی وجود دارند که باید به شکاف ها توجه کرد.

استفاده از اسکن داخل دهانی برای درمان با اینویزیلاین

2024-06-30T16:08:14+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی|

نسل امروزی با فناوری چاپ سه بعدی غریبه نیست.یکی از امیدوارکننده ترین راه هایی که چاپ سه بعدی تکامل یافته است، ایجاد الاینرهای دندانی است. اینها اساساً تری های پلاستیکی شفافی هستند که برای هر بیمار به صورت سفارشی تولید می شوند و به آنها کمک می کنند تا با قرار دادن آنها روی سطح دندان های خود، مشکلات ناهماهنگی دندان های خود را برطرف کنند. اما بهتر است آنها با استفاده از جایگزین مدرن قالب های دندانی- اسکن داخل دهانی ساخته شوند.

اینتروژن چه کمکی به ارتودنسی می کند؟

2024-06-30T15:41:01+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی, مقالات مشکلات دهان و دندان|

اینتروژن ارتودنتیک یک رویکرد درمانی رایج در مدیریت مشکلات زیبایی و عملکردی ارتودنتیک از جمله لبخند لثه ای و دیپ بایت است. این مرور گزارش های معاصر مربوط به اینتروژن، انواع اینتروژن دندانی، مشاهدات بالینی، و واکنش های بافتی پس از اعمال نیروی فرو برنده، و همچنین موارد استفاده و موارد منع استفاده از تکنیک اینتروژن را ارائه می دهد. این مقاله به صورت خلاصه ابزارهای ثابت و متحرک مورد استفاده برای انجام اینتروژن را توصیف می کند.

الاینرهای شفاف ارتودنسی و سلامت پریودنتال

2024-06-30T15:15:30+04:30دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشي ارتودنسي بزرگسالان, مقالات عمومي دندانپزشکی, مقالات مشکلات دهان و دندان|

ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید که بیماران مبتلا به بیماری پریودنتال می توانند از درمان الاینر شفاف، بهره مند شوند. فاکتورهای مختلف نشان می دهند که درمان الاینر شفاف سلامت پریودنتال را بهبود می بخشد.این راهنما در مورد سلامت دهان و دندان بحث می کند و اینکه الاینرهای شفاف چگونه می توانند آن را بهبود بخشند. همچنین نکاتی را برای حفظ سلامت دهان و دندان ارائه می دهد و به پرسش های متداول درباره بیماری لثه و حرکت دندان ها پاسخ می دهد.

Go to Top