در این نوشته می خوانید:

آیا کنجکاو هستید که در مورد مزایای واترپیک بیشتر بدانید؟ دلایل مختلفی وجود دارند که چرا ممکن است کسی بخواهد استفاده از واتر فلاسر را در روتین بهداشتی دهان و دندان خود جای دهد.

واتر فلاسر یک ابزار قابل حمل است که آب را به فضاهای کوچک بین دندان های شما می پاشد تا ذرات غذا و پلاک را پاک کند. گرچه نباید از آن به جای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن استفاده کرد، اما ممکن است به حذف ذرات غذا و میکروب ها از زیر خط لثه ها کمک کند.

این ابزار می تواند مکمل نخ دندان کشیدن روزمره شما باشد، و در برخی موارد، اگر به دلیل درمان دندانپزشکی، بریس ها، یا شرایط فیزیکی که حرکت دست را محدود می کنند، مشکل داشته باشید، دندانپزشک شما ممکن است آن را به عنوان روش جایگزین توصیه کند.

در این مقاله در مورد موارد زیر اطلاع کسب خواهید کرد:

  • مزایای استفاده از واتر فلاسر
  • انواع مختلف واتر فلاسرها
  • دلایل استفاده از واتر فلاسر

مزایای استفاده از واتر فلاسر

بیایید نگاهی داشته باشیم به مزایای برتر استفاده از فلاسر واترپیک:

فلاسر واترپیک سلامت لثه های شما را بهبود می بخشد.

حذف میکروب ها از ناحیه اطراف بافت لثه ها به منظور حفظ سلامت لثه ها ضروری است. واترپیک نه تنها باکتری ها را می زداید و از بین می برد، بلکه حین استفاده از آن بافت لثه ها را به آرامی ماساژ می دهد.

ماساژ لثه ها برای بهبود بافت لثه مفید است و همچنین ممکن است به تشویق بازسازی بافت جدید کمک کند. اکثر افرادی که به طور منظم از واتر فلاسر استفاده می کنند، متوجه کاهش تحریک و خونریزی می شوند.

واتر فلاسرها تمیز کردن عمیق تری نسبت به نخ های معمولی ارائه می دهند

دومین مزیت واترفلاسر این است که جت آب ممکن است وارد پاکت های بافتی شود که در آنها میکروب ها انباشته می شوند. هنگامی که جت آب به داخل و خارج جریان می یابد، آب باکتری ها را از پاکت ها خارج می کند. نخ دندان های سنتی ممکن است به عمق پاکت لثه ها نرسند، اما واترپیک برای سست کردن باکتری های بیشتر و پاکسازی عمیق تر آزمایش شده است.

واترپیک یا واتر فلاسر

واترپیک یا واتر فلاسر

استفاده از واتر فلاسر برای تمیز کردن بین دندان ها برای لثه ها کمتر ساینده و ملایم تر است.

وقتی نوبت به نخ دندان کشیدن استاندارد می رسد، این تکنیک مهم است. بسیار مهم است که نخ را به دور هر طرف دندان بپیچید و نخ را به آرامی به بالا و پایین ببرید. چسبندگی بافت ممکن است در اثر نخ دندان کشیدن به صورت خشن و تکنیک نادرست آسیب ببیند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرایند برداشتن براکت ها از روی دندان ها پس از پایان درمان ارتودنسی

در مناطقی که نخ دندان کشیدن بیش از حد انجام می شود، بافت لثه ممکن است بریده شود. از طرف دیگر، از آنجا که واتر فلاسر با آب کار می کند این مشکل وجود ندارد. برای تعیین موقعیت و زاویه دهی بهینه برای نگه داشتن واتر فلاسر، یک منحنی یادگیری وجود دارد، اما بر خلاف نخ دندان های استاندارد، ساییدگی و بریدگی باعث بروز نگرانی نمی شوند.

استفاده از واتر فلاسر خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

واترپیک به طور مؤثر باکتری ها را حذف می کند، و در برخی شرایط، بهتر از نخ دندان کشیدن معمولی عمل می کند. دو مرتبه مسواک زدن در روز و نخ دندان کشیدن و استفاده از واتر فلاسر یک مرتبه در روز، راه هایی عالی برای تمیز نگه داشتن دندان ها و کاهش احتمال پوسیدگی هستند.

واتر فلاسرها برای بریس ها و بریج ها فوق العاده هستند.

تمیز کردن اطراف براکت ها و سیم ها می تواند بسیار زمان بر باشد و دسترسی به محل مناسب دشوار است. وقتی صحبت از استفاده از نخ دندان استاندارد به میان می آید، افراد گاهی اوقات از نخ دندان کشیدن برخی نقاط اجتناب می کنند زیرا این کار بسیار دشوار است. اما می توان آنها را در عرض چند ثانیه با واتر فلاسر تمیز کرد.

استفاده از واتر فلاسر برای ایمپلنت های دندانی بی خطر است.

برخی از محصولات ممکن است برای ایمپلنت های دندانی ساینده باشند. کارهای ساده ای مانند مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خیلی خشن ممکن است به بافت هایی که ایمپلنت های دندانی شما را در جای خود نگه می دارند آسیب برسانند. اینجاست که مزایای استفاده از واتر فلاسر به کار می آیند.

واترپیک ها به راحتی پاکت های پریودنتال (لثه) را تمیز می کنند.

واتر فلاسرها به زیر خط لثه می رسند تا پاکت های خفیف تا شدید لثه را تمیز کنند. این مزیت بویژه در صورتی ارزشمند است که قبلاً از بیماری پریودنتال رنج برده باشید.

واترپیک یا واتر فلاسر

واترپیک یا واتر فلاسر

ممکن است تمایل بیشتری به تمیز کردن بین دندان های خود پیدا کنید.

استفاده از فلاسر واترپیک بسیار ساده تر و لذت بخش تر از نخ دندان کشیدن است، بنابراین ممکن است تمایل بیشتری به هر روز نخ دندان کشیدن داشته باشید. می توانید از فرو رفتن نخ های ناراحت کننده در انگشتان و لثه های خود جلوگیری کنید. و برخورد آب اثر ماساژ آرام بخشی خواهد داشت. البته فراموش نکنید که واتر فلاسر جای نخ دندان سنتی را نمی گیرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان (ارتودنسی پیشگیری)

واتر فلاسر برای همه افراد یک طراحی منحصر به فرد دارد.

در بازار، صدها نوع مختلف واتر فلاسر وجود دارند. بسته به ترجیحات شما، ممکن است یکی بهتر یا راحت تر از دیگری باشد. موارد زیر برخی از متداول ترین گزینه ها و تنظیمات طراحی هستند که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • واتر فلاسرهای قابل حمل (قابل شارژ): آیا شما دائماً در سفر هستید؟ آیا دوست دارید بتوانید از واتر فلاسر خود در موقعیت های مختلف استفاده کنید نه اینکه فقط به یک سینک یا حمام محدود شوید؟ در این صورت، یک واتر فلاسر قابل حمل می تواند بهترین گزینه باشد. دسته این طرح ها دارای یک مخزن داخلی است که در هر بار استفاده باید آن را پر کنید.
  • واتر فلاسرهای دارای سری کانتر شکل: اکثر واتر فلاسرها از مدل کانتری با یک مخزن بزرگ، یک شلنگ و سری های قابل تعویض هستند.
  • واتر فلاسرهای دارای سری دوش- مانند: تمیز کردن بین دندان ها با آب تقریباً همیشه در ابتدا کمی باعث به هم ریختگی می شود. برخی از افراد انتخاب می کنند که نوعی را انتخاب کنند که در داخل حمام قابل استفاده است و نگرانی در مورد ریختن آب را از بین می برد. واتر فلاسرهای دارای سری دوش- مانند بسیار مفید هستند زیرا می توانید هر روز بدون ایجاد اختلال در برنامه صبحگاهی شما، از آنها استفاده کنید.

استفاده از فلاسرهای واترپیک آسان است.

شما فقط باید اطراف هر دندان را، در امتداد خط لثه، با یک نخ دندان دنبال کنید، و بین هر یک بایستید تا آن فضاهای کوچک را تمیز کنید. استفاده از واترپیک برای تمیز کردن دندان ها، برای افرادی بسیار آسان تر است که در استفاده از دست های خود مهارت چندانی ندارند، مبتلا به آرتروز هستند یا نمی توانند به عقب دهان خود دسترسی پیدا کنند زیرا دارای رفلکس گگ قوی هستند.

چند بار باید تلاش کنید، اما وقتی در استفاده از واتر فلاسر بدون ایجاد به هم ریختگی تسلط پیدا کردید، این روش بسیار ساده خواهد بود.

تقریباً همه اعضاء خانواده می توانند از واترپیک استفاده کنند. بسیاری از آنها حتی دارای سری های با کدهای رنگی هستند، بنابراین تنها با تعویض سری های آنها می توانید یک دستگاه را با اعضاء مختلف خانواده به اشتراک بگذارید.

هر چه از واتر فلاسر بیشتر استفاده کنید، استفاده از آن ساده تر خواهد شد. چند بار اول، فقط صبور باشید. آب اضافی و احساس غلغلک دادن با استفاده بیشتر از آنها کمتر آزاردهنده خواهد بود.

دندانپزشک شما می تواند تفاوت را تشخیص دهد.

دندانپزشک شما می تواند تشخیص دهد که آیا در بین مراجعات خود به مطب از نخ دندان استفاده کرده اید یا خیر. اگر نخ دندان کشیدن به ندرت یا به سرعت انجام شود، بافت ها به طور خفیف ملتهب و تحریک شده باقی می مانند.

واتر فلاسرها به بسیاری از افراد کمک می کنند تا از لثه های خود بهتر مراقبت کنند، و هنگامی که همراه با نخ دندان معمولی استفاده می شوند، افراد پیشرفت های زیادی را مشاهده می کنند. بنابراین، هنگامی که زمان تمیز کردن و معاینه بعدی دندان های شما فرا می رسد، لثه های شما باید نسبت به جلسه قبل وضعیت بسیار بهتری داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کانتورینگ یا تراش مینای دندان ها با اهداف زیبایی

فقط وقتی لبخند می زنید نمی توانید تفاوت را مشاهده کنید. هنگامی که از واترپیک استفاده می کنید، دندانپزشک شما متوجه خواهد شد که در حین تمیز کردن دندان ها، سوزش، خونریزی و پاکت های کمتری در اطراف دندان های شما وجود دارد.

واترپیک یا واتر فلاسر

واترپیک یا واتر فلاسر

خلاصه مزایای واترپیک

مزایامعایب
سلامت لثه های شما را بهبود می دهد.

نسبت به نخ دندان های سنتی پاکسازی عمقی تری انجام می دهد.

کمتر ساینده است و روی لثه ها ملایم تر است.

خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

اگر بریس دارید، عالی عمل می کند.

برای تمیز کردن پاکت های پریودنتال مناسب است.

طرح ها و مدل های زیادی موجود است.

استفاده از آن آسان است.

 

 

بیشتر مدل ها برای سفر خیلی بزرگ هستند.

باعث به هم ریختگی می شوند.

 

نتیجه گیری

نخ دندان کشیدن یک عنصر مهم برای حفظ بهداشت خوب دندان است. در حالی که اکثر دندانپزشکان می گویند که واتر فلاسر نباید جایگزین نخ دندان شود، اما مطمئناً می تواند مکمل خوبی برای بسیاری از افراد باشد.

استفاده از فلاسر واترپیک فواید زیادی دارد، از جمله اینکه استفاده از آنها آسان است، آنها به صورت عمقی درون پاکت های لثه را تمیز می کنند و سلامت لثه ها را بهبود می بخشند. آنها همچنین برای افرادی که بریس و سایر ابزارهای ثابت دندانپزشکی دارند مفید هستند.

پرسش های متداول

مزایای استفاده از واترپیک چیست؟

واترپیک ها فواید زیادی دارد. آنها آسان تر و کارآمدتر از نخ دندان های معمولی است. علاوه بر این، واتر پیک می تواند پاکت های لثه پریودنتال را بهتر تمیز کند و خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

آیا دندانپزشکان واترپیک را توصیه می کنند؟

دندانپزشکان هنوز هم استفاده منظم از نخ دندان استاندارد را توصیه می کنند. با این حال، همانطور که مزایای استفاده از نخ دندان به خوبی شناخته شده اند، دندانپزشکان بیشتری واترپیک ها را به عنوان مکمل توصیه می کنند.

آیا استفاده روزانه از واترپیک خوب است؟

آری، استفاده از واترپیک به صورت روزانه مزایای زیادی دارد. باکتری ها را از پاکت های پریودنتال پاک می کند، لثه های سالم را تقویت می کند و اگر بریس دارید ضروری است.

آیا واتر فلاسر به داشتن یک لبخند سفید و روشن به طور طبیعی کمک می کند؟

استفاده از فلاسر واترپیک یکی از راه های آسان و طبیعی برای سفید نگه داشتن دندان ها است. فلاسرها قاددر هستند پلاک اضافی که می‌تواند دندان های شما را زرد کند، پاک کند، بدون اینکه مانند درمان های سفید کننده، حساسیت دندان ایجاد کند.

آیا واتر فلاسرها به رفع بوی بد دهان کمک می کنند؟

بیایید با آن مواجه شویم: هیچ کس نمی خواهد داخل مطب دندانپزشک خود همان فردی باشد که دهان او بوی بدی می دهد. هنگامی که از فلاسرهای واترپیک استفاده می کنید، می تواند به حذف پلاک و باکتری هایی که در زیر خط لثه زندگی می کنند و باعث بوی بد دهان می شوند، کمک کند. این به شما احساس تازگی می دهد، و همان راحتی که در خانه دارید، در دندانپزشکی نیز خواهید داشت.

0/5 (0 نظر)