آیا نمی دانید که اصلاح لبخند چیست و درمان ارتودنسی نامرئی چگونه نقش مهمی در بدست آوردن لبخند مورد نظر شما دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان ارتودنسی نامرئی و دندانپزشکی زیبایی به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بالأخره به چند الاینر شفاف پایانی خود رسیدید. پایان نزدیک است، و شما می توانید نور را در انتهای تونل ارتودنسی نامرئی خود ببینید. قبل از اینکه خیلی سریع از خوشحالی بپرید، در اینجا چند چیز در چک لیست شما وجود دارند که قبل از خداحافظی با الاینرهای خود باید از آنها عبور کنید.

آیا در آینه نگاه کرده اید؟

خیر، من از شما نمی خواهم که کار بیهوده ای انجام دهید، بلکه باید قبل از پایان درمان ارتودنسی نامرئی دندان های خود را معاینه کنید و در آینه لبخند بزنید.

چند سلفی بگیرید (احمقانه به نظر می رسد اما مفید است) و از دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود بخواهید که آنها در مورد لبخند شما چه احساسی دارند.

اگر هنوز از نحوه قرار گرفتن دندان های خود کاملاً راضی نیستید، قبل از پایان درمان با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید. مطمئناً متخصص ارتودنسی شما دانش آکادمیک خواهد داشت تا بداند دندان های شما باید کجا بروند و چگونه ظاهر شوند، اما باید به خاطر داشت که ارتودنسی آمیزه ای از علم و هنر است.

ما متوجه هستیم که گوش دادن به نگرانی های بیمارانمان به ما کمک می کند تا لبخندی زیبا برای رضایت آنها ایجاد کنیم.

درمان ارتودنسی نامرئی دندان

درمان ارتودنسی نامرئی دندان

آیا بایت خود را بررسی کرده اید؟

در پایان درمان، بررسی کنید که آیا دندان های شما در هر دو سمت چپ و راست به طور یکنواخت به هم می رسند یا خیر. چند پرسش اضافی که باید در نظر بگیرید:

  • آیا می توانید غذای خود را راحت بجوید؟
  • آیا هنگام گاز زدن، فک شما به یک طرف می چرخد؟
  • آیا بین دندان های شما فاصله ای وجود دارد که باعث گیرکردن غذا در حین غذا خوردن شود؟
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا براکت سنتی می تواند باعث مزه فلز داخل دهان شود؟

به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی ترکیبی از صاف کردن دندان ها و اصلاح نامناسب بایت است.

بنابراین مهم است که اگر احساس می کنید که دندان هایتان آن طور که باید به هم نمی رسند، به ارتودنتیست خود اطلاع دهید.

آیا به کار دندانپزشکی غیر ارتودنسی نیاز دارید؟

گاهی اوقات، برای تکمیل لبخند خود، پس از بریس به درمان های دندانی دیگری نیاز خواهید داشت. این کار می تواند به سادگی سفید کردن دندان یا پر کردن با رزین، تا کارهای پیچیده تر مانند بریج و ایمپلنت باشد.

از متخصص ارتودنسی خود بپرسید که آیا باید این روش ها را در طول درمان ارتودنسی نامرئی انجام دهید یا صبر کنید تا همه چیز تکمیل شود. زمان انجام هر کار دندانپزشکی دیگری، در صورت لزوم، برای رسیدن به یک لبخند بهینه مهم است. خوب است که یک متخصص ارتودنسی و دندانپزشک عمومی از همان ابتدا برای درمان شما با هم برنامه ریزی کنند.

به چه نوع نگهدارنده هایی نیاز دارید؟

صاف نگه داشتن دندان ها حتی از خود فرآیند صاف کردن نیز مهم تر است.

به همین دلیل است که نگهدارنده ها پس از درمان شما بسیار مهم هستند، و من برای توضیح این موضوع کمی وقت صرف خواهم کرد.

یکی از خطرات درمان ارتودنسی عود است که به معنی برگشتن دندان ها به حالت نامرتب خود است. فقط تعداد کمی از افراد خوش شانس بدون استفاده از نگهدارنده ها از آن بدون دردسر عبور می کنند، اما اکثر بیماران پس از درمان ارتودنسی برای حفظ لبخند خود به نوعی نگهدارنده نیاز دارند.

به چه نوع نگهدارنده هایی نیاز دارید؟

به چه نوع نگهدارنده هایی نیاز دارید؟

چند نوع نگهدارنده وجود دارد که معمولا استفاده می شوند:

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  براکت ها چگونه دندان ها را صاف و مرتب میکنند؟

نگهدارنده های سیمی ثابت که روی پشت دندان های شما چسبانده می شوند. دیگر به آن نگهدارنده دائمی نمی گویند، زیرا غذای سفت یا گاز زدن نادرست ممکن است باعث کنده شدن سیم نگهدارنده شود. نگهدارنده های ثابت اغلب زمانی استفاده می شوند که ارتودنتیست شما احساس کند که احتمال بیشتری برای عود دندان های شما وجود دارد.

از سوی دیگر، نگهدارنده های متحرک، شبیه الاینرهای شفاف شما، پاره وقت فرسوده می شوند. تعداد ساعات استفاده از آنها به صلاحدید ارتودنتیست شما بستگی دارد. این واقعا به شرایط شما بستگی دارد، پس حتماً از ارتودنتیست خود بپرسید!

چه مدت باید از نگهدارنده استفاده کنید؟

پاسخی که من همیشه به بیماران می دهم این است: “تا زمانی که می خواهید صافی دندان های خود را حفظ کنید.”

تحقیقات نشان داده اند که دندان ها ممکن است تا اواخر بزرگسالی به حرکت خود ادامه دهند. هیچ نشانه ای در مورد اینکه آیا دندان های شما حرکت می کنند یا متوقف شده اند وجود ندارد.

به نگهدارنده های خود مانند طرح بیمه عمر خود فکر کنید! اگر می خواهید برای تمام عمر دندان های صاف داشته باشید، فقط باید نگهدارنده های خود را برای مدت طولانی استفاده کنید.

بسیار مهم است که قبل از نزدیک شدن به پایان درمان با ارتودنسی نامرئی، روتین لازم برای مادگاری نتایج درمان خود را با متخصص ارتودنسی برنامه ریزی کنید. باید در نظر بگیرید که بپرسید:

  • به چه نوع نگهدارنده هایی نیاز دارید؟
  • چند ساعت در روز باید آنها را استفاده کنید؟
  • هر چند وقت یک بار باید برای معاینات خود بازگردید؟
چه مدت باید از نگهدارنده استفاده کنید؟

چه مدت باید از نگهدارنده استفاده کنید؟

چیزی را دور نریزید

در طول دوره درمان با ارتودنسی نامرئی، مهم است که هیچ الاینری را دور نیندازید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا می دانید که بیماری لثه انواع مختلفی دارد؟

در طول دوره درمان، هر بار که به بیماران الاینرهای جدید داده می شود، از آنها خواسته می شود قدیمی ها برای نگهداری ایمن باز گردانند مگر اینکه ترک بخورند یا گم شوند.

در پایان درمان با ارتودنسی نامرئی، همه چیز به بیمار سپرده خواهد شد تا آنها را نگه دارد. به این دلیل که تا زمانی که الاینرها در شرایط خوبی باشند، همچنان می توان از آنها استفاده کرد.

ممکن است این جمله گیج کننده به نظر بیایید، اما در هر شرایطی که دندان های شما دوباره فشرده شوند (مثلاً فراموش می کنید که نگهدارنده خود را استفاده کنید)، ممکن است ارتودنتیست شما بتواند از الاینرهای “قدیمی” برای صاف کردن مجدد دندان های شما استفاده کند.

این بویژه در مورد چند سری نهایی شما (5  تا 6 مورد آخر) صدق می کند، بنابراین اگر قبلاً به طور تصادفی چند تا را دور انداخته اید، نگران نباشید! فقط مطمئن شوید که آنهایی که باقی مانده اند را نگه می دارید.

سخن پایانی

نکته پایانی این است که اکثر افراد از صحبت کردن در مورد پول خجالت می کشند، اما ما با بیماران خود صحبت می کنیم و به آنها در مورد هزینه های الاینرهای شفاف و آنچه قبل از شروع درمان شامل می شود و نمی شود، توصیه هایی ارائه می دهیم.

با نزدیک شدن به پایان درمان، به همه بیماران توصیه می کنیم که وضعیت مالی خود را با میز پذیرش بررسی کنند. شما می خواهید درمان ارتودنسی خود را بدون اقساط و هزینه تمام کنید. ما احساس می کنیم این یک رابطه سالم با دندانپزشک را تضمین می کند و در پایان درمان ارتودنسی، بیماران می توانند بدون نگرانی از لبخند جدید خود لذت ببرند.

0/5 (0 نظر)