بریس ها گاهی اوقات مانند یکی از آن واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی به نظر می رسند – اما مطلقاً مجبور نیستند. کودکانی که وارد سال های اولیه نوجوانی می شوند اغلب برای اصلاح دندان های کج و سایر مشکلات همترازی به بریس نیاز دارند. با این حال، به این معنا نیست که بریس ها مسیری هستند که همه می خواهند از آن عبور کنند.

ناراحتی، هزینه و حساس شدن نسبت به ظاهر که می توانند با بریس های سنتی همراه باشند می توانند کاملاً بازدارنده باشند. بنابراین، آیا کاری وجود دارد که بتوان برای جلوگیری از نیاز فرزندتان به آنها انجام دهید؟ بسته به نیاز کودک شما، برخی از گزینه ها و اقدامات پیشگیرانه وجود دارند که می توانند به او کمک کنند تا از بریس های فلزی دور شود. کودکان و بزرگسالان به طور یکسان می توانند اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند که به آنها کمک می کند از نیاز به بریس ها در آینده اجتناب کنند، که می تواند به آنها کمک کند نه تنها از هزینه های همراه با بریس ها، بلکه از ناراحتی و ناامیدی که گاهی اوقات می تواند همراه آنها باشد نیز اجتناب کنند.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید آنها چه اقداماتی هستند.

جلوگیری از نیاز کودکان به ارتودنسی

جلوگیری از نیاز کودکان به ارتودنسی

ویزیت های دندانپزشکی را از همان ابتدا جدی بگیرید.

دندان های شیری کودک شما در حدود هفت سالگی شروع به افتادن می کنند. به این معنا که یا آنها شروع به افتادن خواهند کرد یا برای آماده شدن برای دندان های دائمی که در آینده از خط لثه بیرون می زنند شروع به جابجا شدن خواهند کرد. بسیار مهم است که در این سن، آنها را به طور منظم هر شش ماه یک مرتبه نزد دندانپزشک ببرید تا پیشرفت رشد دهان و دندان های آنها را کنترل کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تروما یا حوادث دندانی

اگر دندان های فرزند شما در آینده برای اوربایت، آندربایت، نامرتب بودن یا فاصله زیاد بین آنها به اصلاح نیاز دارند، بهتر است هر چه زودتر متوجه شوید. اگر مشکلی شناسایی شد، به این معنی نیست که کودک شما فوراً به بریس نیاز خواهد داشت. در واقع، بسیار نادر است که بریس برای کودکی با این سن کم گذاشته شود. با این حال، اقداماتی وجود دارند که می توان از سن هفت سالگی برای رفع مشکلات همراستایی که ممکن است در آینده ایجاد شوند، انجام داد.

به عنوان مثال، اگر دندانپزشک شما ببیند که دندان های دائمی کودک شما به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارند تا از فشرده شدن دندان ها یا بیرون آمدن آنها از خط لثه در جایی که نباید بیرون بیایند جلوگیری کند، ممکن است توصیه کند که دندان شیری کشیده شود تا فضای مورد نیاز دندان های دائمی فراهم شود. انجام چنین اقدامات پیشگیرانه مای، به این معنا است که می توان از استفاده از بریس ها در آینده اجتناب کرد.

هر موقعیتی خاص است و به تخصص یک متخصص دندانپزشکی نیاز دارد تا بهترین اقدام را تعیین کند. اطمینان از اینکه دندانپزشک شما از نگرانی ها و ترجیحات شما برای اجتناب از بریس ها آگاه است، به آنها کمک می کند تا بهترین توصیه ها را برای شرایط شما به شما ارائه دهند.

از استفاده طولانی مدت از شیشه شیر خودداری کنید.

همانطور که فرزندان شما بزرگتر می شوند، مهم است که در اسرع وقت استفاده از شیشه شیر را برای او محدود کنید. استفاده مداوم از شیشه شیر، به دلیل ایجاد ناهماهنگی بین استخوان های فک، می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند اوربایت شود. استفاده طولانی مدت از بطری همچنین می تواند باعث افزایش خطر پوسیدگی شود و بهداشت ضعیف دهان راه دیگری است که بیماران بواسطه آن به بریس نیاز دارند.

جلوگیری از نیاز کودکان به ارتودنسی

جلوگیری از نیاز کودکان به ارتودنسی

بهداشت مناسب را رعایت کنید.

تمیز نگه داشتن دهان نه تنها به جلوگیری از پوسیدگی و سایر مشکلات کمک می کند، بلکه می تواند به بیماران کمک کند تا به بریس نیازی نداشته باشند. التهاب لثه و سایر مسائل دهان و دندان می‌توانند روی نحوه رشد دندان های شما تأثیر بگذارند که ممکن است ساختار فک شما را تغییر دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرایندهایی برای ترمیم دندان های شکسته یا لب پر شده

فک خود را روی دست خود قرار ندهید.

این وضعیت نشستن نسبتاً متداول به مرور زمان می تواند واقعاً منجر به جابجایی فک در محل خود شود که در نهایت منجر به نیاز به بریس ها می شود. تغییر این عادت نسبتاً آسان است، گرچه بسیاری از ما ممکن است بدون اینکه متوجه شویم با آن درگیر شویم.

صاف کردن دندان ها بدون بریس ها

گاهی اوقات بسته به موقعیت و نگرانی شما، بریس ها بهترین انتخاب برای شما و فرزندتان نیستند. در حال حاضر علاوه بر بریس های فلزی سنتی، گزینه هایی برای صاف کردن دندان ها وجود دارند که می توانند به اصلاح مسائل مربوط به همراستایی دندان ها کمک کنند. سیستم صاف کننده اینویزیلاین یکی از مواردی است که ثابت کرده است که بسیار محبوب است زیرا سیم های فلزی را با تری های شفاف پلاستیکی جایگزین می کند که به آرامی دندان ها را به جای مطلوب خود فشار می دهند. تری های صاف کننده دندان عملاً نامرئی هستند و هرگونه نگرانی در مورد زیبایی ظاهر مرتبط با بریس ها را از بین می برند. اینویزیلاین همچنین به کودک شما این امکان را می دهد که به طور معمول غذا بخورد، بنوشد و دندان های خود را تمیز کند، زیرا تری های صاف کننده به راحتی برداشته شدن هستند.

اگر بریس ها اجتناب ناپذیر هستند، چرا آنها را ارتقا نمی دهید؟

اگر فرزند شما به بریس های فلزی سنتی نیاز دارد، گزینه هایی وجود دارند که می توانند آنها را جذاب تر کنند. بریس های دیگر فقط به صورت فلزی ساده گذاشته نمی شوند. اکنون مجموعه ای از رنگ های سرگرم کننده وجود دارند که می توانند در بریس ها گنجانده شود، که کودک شما می تواند متناسب با شخصیت خود از بین آنها انتخاب کند. این رنگ ها در هر بار مراجعه به دندانپزشک قابل تغییر هستند و می توانند تجربه را بسیار دلپذیرتر کنند. مطالعات نشان می دهند که بیش از 75 درصد از کودکانی که از بریس های فلزی استفاده می کنند، رنگ های مورد علاقه خود را در آنها گنجانده اند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطرات احتمالی و محدودیت های ارتودنسی برای افراد خاص

سخن پایانی

گرفتن تصمیمات بزرگ در مورد سلامت دهان و دندان های کودک شما می تواند استرس زا باشد. به همین دلیل است که داشتن یک متخصص دندانپزشکی که به او اعتماد دارید، برای آرامش شما و فرزندتان ضروری است. اگر در حال حاضر دندانپزشک خانوادگی ندارید یا به دنبال یک دندانپزشک جدید هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

0/5 (0 نظر)