درمان ارتودنسی اجازه می دهد فرد به سالم ترین، ایده آل ترین، و خوشایندترین لبخند خود دست یابد. خواه از براکت های فلزی سنتی استفاده کنید یا دیگر گزینه های جایگزین آن، فرایند صاف کردن دندان ها با انجام یک مشاوره در مطب دندانپزشکی آغاز می شود.

از آنجا که اکثر افراد به یکباره وارد درمان ارتودنسی می شوند، بنابراین این جلسه مشاوره تجربه جدیدی برای شما خواهد بود. اگر بدانید در طول درمان باید انتظار چه مراحلی را داشته باشید به عنوان بیمار یا والدین کودکی که قرار است تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرد حس بهتری خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم برای شما بگوییم در نخستین جلسه مشاوره ارتودنسی انتظار چه اتفاقاتی را می توانید داشته باشید.

مرور سوابق پزشکی و دندانپزشکی

مانند تمام جلسات نخستی که به یک پزشک متخصص مراجعه می کنید، جلسه مشاوره ارتودنسی مرور سوابق مرتبط پزشکی را شامل می شود. در این صورت، ارتودنتیست شما ممکن است نگاهی به سوابق دندانپزشکی شما داشته باشد، از جمله سوابق مراجعات دندانپزشکی، تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس، و نیز سوابق دندانپزشکی عمومی.

 

جلسه مشاوره ارتودنسی

جلسه مشاوره ارتودنسی

 

این اطلاعات به ارتودنتیست شما کمک می کنند برای حرکت شما رو به سمت زیبایی لبخند، بهترین اقدام را انجام دهد. وضعیت کنونی دندان های شما، سلامت عمومی دندان های شما، و شرایط پزشکی مرتبط، همگی به ارتودنتیست شما کمک می کنند بهترین تصمیم را برای انتخاب ابزاری بگیرد که برای درمان به آن نیاز خواهید داشت، و نیز چگونگی پیشبرد فرایند درمان. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد قبل از آغاز درمان ارتودنسی برای یک مراجعه عادی به دندانپزشک برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر دندان های شما حفره پر نشده ای دارند، قبل از قرار گرفتن ابزارهای ارتودنسی روی دندان ها باید آن را پر کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقبت های بعد از درمان ریشه یا عصب کشی دندان

معاینه دندان ها و گرفتن عکس

علاوه بر مرور سوابق پزشکی، ارتودنتیست یا کارکنان مطب وی کار معاینه دندان ها را انجام خواهند داد. این نگاه نزدیک به تیم ارتودنسی اجازه می دهد هر گونه موانع احتمالی که ممکن است از سوابق دندانی مشهود باشند را شناسایی نمایند.

معاینه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • معاینه دستی، جایی که متخصص دندان ها و بافت نرم را با استفاده از ابزارهای دستی مانند آینه های دندانپزشکی مورد بررسی قرار می دهد.
  • گرفتن قالب، که در آن تیم ارتودنسی روی دندان ها خمیر مخصوص دندانپزشکی قرار می دهد و اجازه می دهد خشک شود و با برداشته شدن قالب، جای دندان ها به خوبی روی آن باقی مانده است.
  • تصویر برداری با اشعه ایکس، که می تواند شامل تصویر برداری از تمام سر باشد که برای ارزیابی تراکم استخوان فک و دیگر ویژگی های جسمی که می توانند روی درمان ارتودنسی تأثیر داشته باشند انجام شود.

روی هم رفته، این معاینات باید احساسی مانند دیگر معاینات دندانپزشکی به بیمار بدهند. این معاینات غیر تهاجمی هستند و نباید موجب بروز درد و ناراحتی شوند. با تکمیل معاینات، ممکن است ارتودنتیست پیشنهاد دهد قبل از آغاز درمان ارتودنسی فرایندهای دندانپزشکی خاصی انجام دهید. به عنوان مثال، بیمارانی که بافت لثه آنها به اندازه کافی نیست تا دندان های آنها را محکم در جای خود قرار دهد، ممکن است قبل از قرار گرفتن تحت درمان ارتودنسی نیاز به پیوند لثه داشته باشند.

ارتودنتیست ممکن است پیشنهاد دهد دندان های خود را جرمگیری کنید و حفره های آنها را پر کنید تا مطمئن شوید درمان ارتودنسی بدون هیچ مشکل حاد مربوط به سلامت دهان آغاز خواهد شد. اگر ارتودنتیست شما دندانپزشک شما نیز هست، باید بتوانید در انتهای جلسه مشاوره مقدمات لازم برای جلسات بعد را فراهم آورید. در صورتی که برای نیازهای سلامت عمومی دهان خود به دندانپزشک عمومی دیگری مراجعه می کنید، باید قبل از مراجعه مجدد به ارتودنتیست به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نحوه قرار گیری صحیح دندان ها در حالت استراحت

 

جلسه مشاوره ارتودنسی

جلسه مشاوره ارتودنسی

بحث در مورد طرح اولیه درمان ارتودنسی

وقتی سوابق پزشکی و وضعیت کنونی سلامت دهان مورد بررسی قرار گرفتند، ارتودنتیست برای درمان ارتودنسی شما طرح اولیه ای ارائه خواهد داد. این طرح عموماً شامل تخمین طول مدت مورد نیاز برای درمان ارتودنسی، و نیز بهترین روش برای دستیابی به مطلوب ترین نتایج است.

برخی ارتودنتیست ها از لبخند کنونی بیمار خود عکس می گیرند. برخی دیگر نیز در مطب خود نرم افزاری دارند که به شما نشان خواهد داد لبخند شما پس از درمان به چه شکل خواهد بود.

 

 

جلسه مشاوره ارتودنسی

جلسه مشاوره ارتودنسی

دوره آموزش بیمار

ارتودنتیست این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد تا پرسش ها و نگرانی های خود را مطرح کنید. وی اطلاعات لازم در خصوص درمان را در اختیار بیمار قرار خواهد داد. آموزش هایی که به بیمار داده می شوند شامل دستورالعمل هایی برای پاکسازی ابزارهای ارتودنسی و داشتن تغذیه سالم طی دوران ارتودنسی هستند. راحت باشید و هر سؤالی که فکر می کنید ارتودنتیست به آن اشاره نداشته است را بپرسید.

بیمه و نحوه پرداخت هزینه های درمان

به محضی که شما و ارتودنتیست شما روی نتایج درمان به اتفاق نظر برسید، می توانید هزینه های درمان را به صورت تقریبی برآورد کنید. برخی ارتودنتیست ها به بیماران خود کمک می کنند بهترین استفاده را از بیمه درمانی خود ببرند تا لبخند ایده آل خود را با بهترین قیمت بدست بیاورند.

برنامه ریزی برای نخستین جلسه درمان ارتودنسی

اگر قبل از آغاز درمان ارتودنسی نیاز به مراجعه به دندانپزشک نیست، می توانید قرار نخستین جلسه درمان را مشخص کنید. قرار گرفتن براکت ها روی دندان ها می تواند 30 تا 60 دقیقه طول بکشد، بنابراین برای قرار ملاقات بعدی زمان کافی اختصاص دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کویل اسپرینگ یا فنر ارتودنسی
0/5 (0 نظر)