ورود به یک دانشکده دندانپزشکی لزوماً آنقدرها هم دشوار نیست، با این حال، تنها برگزیدگان آن چیزی را دارند که برای یک دندانپزشک عالی لازم است. چیزی بیشتر از داشتن دانش یا تخصص عالی در زمینه درمان هایی مانند کشیدن دندان عقل سرسخت یا داشتن مهارت دستی شگفت انگیز نیاز است. چند ویژگی دیگر وجود دارند که داشتن آنها برای یک دندانپزشک ماهر مهم است.

برخی از بیماران برای انتخاب پزشک برای مراجعه، نحوه برخورد او با بیماران، تمیز و دلپذیر بودن محیط کار و سیستم قرار ملاقات مرتب را در نظر می گیرند. علیرغم اینکه تعداد زیادی دندانپزشک برای انتخاب وجود دارند، هیچ راه ساده ای وجود ندارد که بدانیم آیا دندانپزشک مناسبی را انتخاب کرده ایم یا نه. بنابراین، زمانی که شما قصد ادامه درمان با دندانپزشک معالج فعلی خود دارید یا تصمیم گرفته اید که به یک دندانپزشک جدید نیاز دارید، ما سعی می کنیم با دستورالعمل های گسترده در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود یک دندانپزشک باکیفیت باشد، کار را برای شما آسان تر کنیم. اگر در حال فکر کردن به این موضوع هستید که آیا دندانپزشک شما برتر است یا نه، ما معتقدیم این ده ویژگی هستند که یک دندانپزشک خوب را متمایز می کنند:

فعالانه به شما گوش می دهد.

یک دندانپزشک خوب قصد دارد به شما کمک کند، اما بهترین ها به همان اندازه که از دانش فنی و خرد خود استفاده می کنند از مهارت های خود نیز استفاده می کنند. یک پزشک عالی گوش هایش را برای شنیدن همه نگرانی های شما در اختیار شما قرار می دهد، هرگز در درمان عجله نمی کند، و برای حل هر نگرانی که ممکن است باعث ناراحتی شما شود، مانند اضطراب یا ترس از هر فرایندی و غیره، توجه می کند.

بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین دندانپزشک اصفهان

شما را آموزش می دهد.

بیایید اینطور تصور کنیم، که شما به یک دانشکده دندانپزشکی نرفته اید، آنها رفته اند. بنابراین، شما به آنها وابسته هستید تا در مورد شرایط سلامت دهان و دندان، عادات خوب مراقبت از دندان ها و گزینه های موجود برای درمان مشکلات به شما آموزش دهند. یک دندانپزشک ایده آل معمولاً علاقه مند است کمی وقت بگذارد تا این موارد را برای شما توضیح دهد تا بتوانید روی آنچه برای شما مناسب است کار کنید و اعتماد به نفس شما افزایش یابد. این می تواند از آموزش نحوه صحیح مسواک زدن تا توضیح و بحث گام به گام در مورد روش بالقوه ای باشد که ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان (ارتودنسی پیشگیری)

به زمان و منابع شما احترام می گذارد.

دندانپزشکان ایده آل و متفکر معمولاً وقت شناس هستند و هنگام پیشنهاد درمان یا در زمان برنامه ریزی برای نوبت ویزیت، به زمان شما و همچنین خودشان احترام می گذارند. آنها کارکنانی دارند که مسئول تماس گرفتن و گذاشتن پیامی هستند که یک قرار ملاقات آینده را به شما یادآوری می کند و همچنین به شما کمک می کند تا برای برنامه ریزی سایر قرارهای ملاقات خود در آینده، با زمان کافی برنامه ریزی کنید.

یک مطب تمیز دارد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) بررسی برای اطمینان از اینکه مطب دندانپزشک شما “تمیز، مرتب و منظم” است و تمام ابزارهای دندانپزشکی کاملاً استریل شده اند، را توصیه می کند. اگر متوجه مواردی مانند دستکش های کهنه و ابزار کثیف یا زنگ زده در محل کار دندانپزشک خود شدید، دندانپزشک شما ممکن است اتاق معاینه را آلوده کند که ممکن است منجر به انتشار میکروب ها شود و شما و سایر بیماران را بیمار کند.

فقط آنچه لازم است را تبلیغ می کند.

دندانپزشک ایده آل سعی نمی کند محصولات و درمان هایی را به شما بفروشد که ممکن است شما الزاماً به آنها نیاز نداشته باشید یا قبل از ثبت نوبت برای معاینه آنها را درخواست نکرده باشید. یک دندانپزشک ماهر همچنین تیمی خواهد داشت که به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید که بیمه دندانپزشکی شما قادر به پوشش دادن جزئی یا کامل چه چیزی برای فرایندها، محصولات یا ابزارهایی است که ممکن است بخواهید داشته باشید یا ممکن است نیاز داشته باشید.

بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین دندانپزشک اصفهان

شما را می شناسد.

زمانی که یک دندانپزشک زمان بیشتری را برای شناخت بهتر شما و روتین شما صرف می کند، برای او آسان تر می شود که گزینه های مراقبتی بهتر و راحت تری را که متناسب با رژیم و سابقه پزشکی شما باشد، در اختیار شما قرار دهد. آنها همچنین قادر خواهند بود به مسائل زمینه ای که ممکن است در یک ملاقات غیرشخصی شتابزده تشخیص داده نشوند، کمک کنند. با این حال، با گفتگوی بی هدف اشتباه گرفته نمی شود. وقتی دندانپزشک شما به گرمی به شما سلام می کند و در مورد خانواده یا محل کارتان سؤال می پرسد، ممکن است فکر کنید اینها نشانه هایی هستند که دندانپزشک به شما علاقه مند شده است. آنها فقط نشانه هایی هستند که شما یک دندانپزشک با کیفیت دارید که به شما اهمیت می دهد و به راحتی شما در طول قرار ملاقات دندانپزشکی شما اهمیت می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  موارد اورژانسی دندانپزشکی

برای یک رابطه بلندمدت ارزش قائل است.

یک دندانپزشک خوب برای حفظ طولانی مدت شما سرمایه گذاری می کند. به این معنا که وقتی زمان ملاقات بعدی فرا می رسد، برای غربالگری یا عکسبرداری منظم با اشعه ایکس برنامه ریزی انجام می دهد و زمانی که شما و اعضای خانواده تان در مطب هستید، شما را آماده می کند. اگر دندانپزشک شما با شما مانند یک شیء یا یک کار یک مرتبه ای رفتار می کند، ممکن است به دنبال دندانپزشک دیگری باشید.

به کارکنان خود اهمیت می دهد.

اگر اتفاقی در یک مطب کار می کنید، ممکن است برای شما این تصور کمی خنده دار باشد که دندانپزشک خود را به عنوان یک رئیس در نظر بگیرید که کارکنانش را مدیریت می کند. ارزش دارد که سلسله مراتب موجود در بین کارکنان و نحوه تعامل دندانپزشک با همکاران خود را مشاهده کنید. این به شما ایده ای از سبک مدیریت آنها، روحیه تیمی که با شما کار می کنند و نوع رفتار دندانپزشک شما به عنوان یک شخص را به شما می دهد. دیدن یک دندانپزشک که با مهربانی و اشتیاق به درمان کارکنان خود می پردازد، نشانه خوبی است، زیرا در مورد ماهیت و اخلاق حرفه ای آنها به طور کلی صحبت می کند.

شما را پیگیری می کند.

برخی از فرایندهای دندانپزشکی ممکن است پیچیده باشند و ممکن است طولانی و سخت باشند و برای چند ساعت پس از آن احساس بی قراری و ناراحتی کنید. بهترین ها همیشه لازم می دانند که پس از یک فرایند طولانی یا سخت پیگیر شما باشند تا اطمینان حاصل کنند که همانطور که انتظار می رود بهبود می یابد یا احساس بهتری دارید و هیچ عارضه یا مشکلی بر سر راه روند بهبودی شما قرار نمی گیرد.

بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین دندانپزشک اصفهان

برای شما به عنوان یک بیمار ارزش قائل است.

اکثر دندانپزشکان حرفه ای زبان خاصی برای بیماران خود دارند تا بدانند که از آنها مراقبت می کنند. کارشناس سلامت دندان های شما می تواند مراقبت ها و نگرانی خود برای بیماران و شغل آنها را به روش های حرفه ای زیادی بیان کند، خواه زمان و فضایی باشد که به شما می دهند تا شک و تردیدتان را از بین ببرید، ارزیابی کامل آنها در معاینات معمول، یا توضیح گزینه های مختلف برای یک فرایند که ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرایند برداشتن براکت ها از روی دندان ها پس از پایان درمان ارتودنسی

رابطه شما با دندانپزشک بسیار شخصی است و انتخاب حرفه ای مناسب می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. آنها قرار است شما را به عنوان یک بیمار تا پایان عمر ببینند و نه یک یا دو مرتبه. بهترین ها همیشه مراقبت و دلسوزی را به شما می دهند که شما و خانواده تان به آن نیاز دارید و سزاوار آن هستید. اگر دندانپزشک شما برخی از ویژگی هایی که در بالا ذکر کرده ایم را نداشته باشد، ممکن است سرنخ شما برای جستجوی یک دندانپزشک جدید و بهتر باشد.

0/5 (0 نظر)