امروزه برخلاف گذشته روش‌های بسیار زیادی برای صاف و مرتب کردن دندان‌ها در افراد بزرگسال وجود دارد. بنابراین طیف گسترده ‌تری از افراد می‌تواند اقدام به درمان ارتودنسی نمایند. بیشتر افراد از نوعی مشکل ارتودنسی که یکی از متداول‌ترین آن‌ها کجی دندان‌ها است، رنج می‌برند. با این حال بسیاری از آنها از آنجایی که درمان ارتودنسی را معادل سیم‌کشی دندان‌ها و ظاهر فلزی لبخند می‌دانند، از انجام درمان ارتودنسی اجتناب می‌نمایند. پیش از هر چیز باید بدانید امروزه انواع روش‌های درمانی برای سلیقه ‌ها و موقعیت‌های مختلف طراحی شده ‌اند که امکان صاف و مرتب شدن دندان‌ها برای همه افراد بزرگسال را فراهم می‌نماید. همچنین تجهیزات پیشرفته وجود دارد که به جای روش‌های سنتی و دشوارتر قدیمی استفاده می‌شود و راحتی، دقت و سرعت بسیار بیشتری دارد مانند اسکن دیجیتالی یا دوربین داخل دهانی که به جای خمیر قالب ‌گیری استفاده می‌شود. بنابراین دیگر نیازی نیست نگران مراحل درمانی و یا ظاهر خود در طول درمان باشید. تنها کافی است به ارتودنتیست مراجعه نموده و با روش‌ها و گزینه‌ های مختلف درمانی آشنا شوید.

مقالات آموزشی ارتودنسی بزرگسالان

آیا قرار است دندان های فک پایین هنگام خندیدن مشاهده شوند؟

وقتی لبخند می زنید، می خواهید دندان های سفید مرواریدی خود را نشان دهید، اما اگر فقط دندان های فک پایین خود را نشان دهید، چه؟ طبیعی است که به این فکر کنید که آیا این عادی است یا در لبخند شما مشکلی وجود دارد. حقیقت این است که به چند عامل بستگی دارد. یکی از اصلی ترین عواملی که تعیین می کند آیا دندان های فک پایین شما باید هنگام لبخند زدن ظاهر شوند یا خیر، شکل فک و دندان های شماست.

چگونه می توان دندان ها را سریع تر جابجا کرد؟

برای اکثر بیماران ارتودنسی، داشتن یک لبخند صاف تر و منظم تر با سرعت بیشتر اولویت دارد. در حالی که زمان درمان همه افراد منحصربه فرد است، تکنیک هایی هم در منزل و هم در مطب ارتودنتیست وجود دارند که ممکن است به جابجایی سریع تر دندان ها به موقعیت مناسب کمک کنند. این به شما امکان می دهد درمان را زودتر کامل کنید و از لبخند جدید خود لذت ببرید.

وقتی دندان ها شروع به جابجا شدن می کنند چه باید کرد؟

آیا متوجه شده اید که دندان هایتان در حال جابجایی هستند؟ این می تواند یک تجربه نگران کننده باشد، اما مهم است بدانید که غیر معمول نیست. دلایل مختلفی برای جابجا شدن دندان ها وجود دارند، از جمله حرکات روزمره، کشیدن دندان و بالا رفتن سن. درک اینکه چرا دندان های شما جابجا می شوند، نخستین گام برای تصمیم گیری در مورد کارهای بعدی است.

از کجا بدانیم که مشکل بایت داریم؟

از کجا بدانیم که مشکل بایت داریم؟ برخی از مشکلات بایت باعث ایجاد ناراحتی یا حتی درد می شوند و این درد می تواند به عنوان مشکلاتی ظاهر شود

فلر شدن دندان ها بعد از درمان ارتودنسی با بریس ها

فلر شدن دندان بعد از بریس ها چیست؟ آیا فلر شدن دندان ها بعد از بریس طبیعی است؟ علت فلر شدن دندان ها بعد از درمان با بریس چیست؟

مزایا و معایب جوش شیرین برای سلامت دندان ها

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان ها چه مزایا و معایبی دارد؟ چه چیز دیگری برای سفید کردن دندان ها مفید است؟

انتخاب رنگ های متنوع راهی برای جذاب کردن بریس ها

بریس های رنگی چگونه کار می کنند؟ آیا همه انواع بریس ها به بندهای رنگی نیاز دارند؟ کدام رنگ ها برای بریس ها مناسب نیستند؟

آیا بریس ها می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

آیا بریس می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟ آیا درمان با بریس چهره را جوان تر نشان می دهد؟ آیا بریس ها شکل بینی من را تغییر می دهند؟

بریس های سرامیکی و مزایا و معایب آنها

مزایای بریس های سرامیکی در مقایسه با بریس های فلزی چیست؟ آیا می توان از پس نقاط ضعف بریس های سرامیکی برآمد؟

صاف کرد دندان ها بدون بریس های سنتی

آیا خودمان می توانیم دندان هایمان را صاف کنیم؟ روش های ایمن برای صاف کردن دندان بدون بریس چیست؟ آیا میتوان دندا را بدون ارتودنسی صاف کرد؟

نمونه های درمانی ارتودنسی بزرگسالان

قبل و بعد از درمان ارتودنسی اصلاح خط لبخند

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی فانکشنال

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی اصلاح عقب رفتگی فک

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی دندان نیش

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی ثابت اصلاح اپن بایت

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی ثابت دو فک

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی اصلاح اپن بایت

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی همراه با جراحی فک

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان

0/5 (0 نظر)

قبل و بعد از درمان ارتودنسی اپن بایت

0/5 (0 نظر)

0/5 (0 نظر)