ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه درست مانند نامشان عمل می کنند: دندانپزشک همه چیز را تنها در یک جلسه مراجعه انجام می دهد. این شامل کشیدن دندان های خراب، قرار دادن ایمپلنت های دندانی و قرار دادن روکش های موقت است. در نتیجه، مجبور نخواهید بود چندین بار مراجعه کنید. علاوه بر این، نیاز نیست برای یک راه مناسب برای جویدن غذا یا استفاده از یک پروتز دندان ناراحت کننده منتظر باشید.

پس از انجام جراحی، در حالی که ایمپلنت های دندانی شما در حال بهبود هستند، باید یک رژیم غذایی نرم تر انتخاب کنید. بنابراین، خطرات عفونت ها و سایر عوارض جانبی به حداقل می رسند. صرف نظر از اینکه آیا شما مسیر سنتی را طی کنید یا جایگزینی یک روزه ایمپلنت های دندانی را انتخاب کنید، دندانپزشک شما قادر خواهد بود بر اساس انتخاب شما عمل کند یا شما را به یک جراح ارجاع دهد.

ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه چیست؟

آیا می توانید ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه را دریافت کنید؟ به نظر می رسد که قرار دادن یک دست دندان جدید در یک روز داخل دهان غیرممکن باشد، اما این فرایند نه تنها امکان پذیر است، بلکه انتخاب ترجیحی اکثر بیماران دندانپزشکی است. کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت های دندانی در یک روز غیر ممکن به نظر می رسد، اما پیشرفت هایی که در زمینه تجهیزات و تکنیک های جراحی صورت گرفته است، این امر را ممکن ساخته است.

همانطور که قبلا اشاره شد، ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه تنها در یک بار مراجعه به دندانپزشک تکمیل می شوند، در حالی که روش سنتی می تواند تا چند یا شش ماه طول بکشد تا تکمیل شود. پس از کشیدن دندان، قبل از کاشت تکیه گاه تیتانیومی، به طور کلی جای آن باید به مدت دو تا چهار ماه بهبود یابد. متأسفانه، شما باید سه تا شش ماه دیگر برای بهبودی و فرآیند اسئواینتگریشن (جوش خوردن استخوان اطراف ایمپلنت با آن) صبر کنید تا تکیه گاه تثبیت شود.

یا به جای آن، شما می توانید انتخاب کنید که برای نتایج سریع تر، یک ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری داشته باشید. خوشبختانه، کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت در یک روز به یک فرایند معمول تبدیل شده است. ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری چگونه عمل می کند؟ این فرآیند به روش زیر پیش می رود:

  • پس از کشیدن یک دندان، دندانپزشک ایمپلنت را نصب می کند.
  • سپس یک پروتز موقت روی آن نصب می شود زیرا ایمپلنت ها قادر به حمایت یک روکش کامل نخواهند بود تا زمانی که لثه ها زمان بیشتری بهبود داشته باشند.
  • ایمپلنت دندانی تکی را می توان ظرف مدت 30 دقیقه نصب کرد.
  • کشیدن چند دندان و نصب چند ایمپلنت می تواند دو تا سه ساعت طول بکشد.
  • روکش های موقت برای شما نصب خواهند شد تا زمانی که روکش های دائمی شما آماده شده باشند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تویین بلاک چیست و چرا ممکن است عمل نکند؟

مقایسه ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه و ایمپلنت های دندانی سنتی

ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه می توانند سریع تر باشد، زمان بهبود کامل را کاهش دهند و مزایای قابل توجهی مشابه ایمپلنت های سنتی را ارائه دهند. آنها شامل احیاء دائمی دندانی هستند که پوسیده نمی شود. ایمپلنت ها تنها گزینه ای هستند که رشد استخوان را تحریک می کنند و مانع تحلیل استخوان می شوند.

افرادی که گزینه های خوبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری هستند، مجبور نیستند جلسات متعدد مراجعه به دندانپزشک و گسترش اجتناب ناپذیر درد دندانی را تجربه کنند. بیماران در حالی که منتظر بهبود پس از جراحی خود هستند، نیازی به استفاده از پروتز های مصنوعی که به خوبی روی لثه ها قرار نمی گیرند ندارند. همه چیز در یک مرتبه انجام می شود، و شما مطب را با یک لبخند کامل ترک می کنید.

ایمپلنت های دندانی سنتی به دلیل پیشرفت در تکنیک های پیوند استخوان برای اکثر افراد در دسترس هستند. در واقع، افراد مبتلا به سایر مشکلات سلامتی به طور معمول ایمپلنت های سنتی را دریافت می کنند، از جمله افراد مبتلا به بیماریbear  و دیابت. متأسفانه، این روند می تواند تا یک سال طول بکشد.

 ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه

ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه

نفاط قوت ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری

هنگام ارزیابی بهترین جایگزین برای ایمپلنت های دندان، باید با دقت نقاط ضعف و قوت دو تکنیک را ارزیابی کنید. مزایای ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه عبارتند از:

  • نرخ بالای موفقیت.
  • دریافت ایمپلنت هایی که بهتر با استخوان جوش می خورند.
  • لثه ها و بافت نرم طی یک دوره نقاهت کوتاه تر بهبود پیدا می کنند.
  • احیاء فوری ظاهر شما.
  • جراحی های با ریسک کمتر نیاز هستند.
  • فراهم ساختن دندان های موقت اما عملکردی تا زمانی که روکش های دائمی شما آماده شوند.
  • عملکرد فوری برای خوردن، صحبت کردن و جویدن.

نقاط ضعف ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری

برخی از معایب متمایز در نظر گرفته شده قبل از ادامه دادن با ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه وجود دارد. این شامل:

  • تحلیل استخوان های حاشیه ای که در تکنیک ایمپلنت های سنتی بیشتر است.
  • خطر بیشتر شکست ایمپلنت.
  • افزایش درد و ناراحتی پس از جراحی.
  • اجبار به خوردن یک رژیم غذایی نرم در طول دوره بهبودی.
  • شرایط سلامتی که از این فرایند جلوگیری می کنند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرایندهایی برای ترمیم دندان های شکسته یا لب پر شده

چه کسی یک گزینه مناسب برای ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه است؟

ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه مزایای مطلوبی برای افرادی ارائه می دهند که نامزدهای خوبی برای فرایند جراحی هستند. در حقیقت، افزایش ثبات ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری از تحلیل استخوان در آینده جلوگیری می کند، فک را تثبیت می کند و به خوبی با عادات طبیعی غذا خوردن و جویدن شما تطبیق پیدا می کند. گزینه های خوب برای جراحی عبارتند از:

سلامت عمومی شما خوب است.

در افراد سالم خطرات عوارض در هر جراحی دندانی بسیار کمتر است. با این حال، دندانپزشک شما ممکن است برخی از بیماری ها را قبل از فرایند جراحی با موفقیت درمان کند. به عنوان مثال، ممکن است قبل از فرایند جراحی نیاز به پیوند استخوان داشته باشید یا نیاز به درمان سلامت کلی لثه های خود داشته باشید، مانند مصرف آنتی بیوتیک ها برای مقابله با عفونت لثه، اما این در مورد ایمپلنت های سنتی نیز صدق می کند.

وضعیت دندان ها

دندان های شما که باید ایمپلنت جایگزین آنها شوند باید به تازگی آسیب دیده یا مدت زمان طولانی از دست رفته باشند که لثه ها بهبود یافته باشند. اگر حفره و درد دارید، مشکلات باید قبل از جراحی درمان شوند.

افرادی که ارزش زیادی برای ظاهر خود قائل هستند.

متخصصان و افرادی که علاقه زیادی به ظاهر خود دارند، بهترین گزینه ها برای ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری هستند. این افراد نیاز به ترمیم فوری لبخند خود و بازگشت سریع به حالت عادی دارند، گرچه به طور موقت عملکرد دندانی آنها کاهش می یابد.

 ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه

ایمپلنت دندانی فوری یا یک روزه

افراد با عادات دهانی سالم

به طور کلی، افرادی که دارای عادات دهانی سالم هستند، گزینه های خوبی برای ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری هستند. افرادی که چند دندان آنها کشیده شده باشد، حفره های دندانی و تحلیل استخوان داشته اند، ممکن است مشکلات دهان و دندان آنها برای فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی یک روزه زیاد باشند، اما دندانپزشک می تواند با ایمپلنت های دندانی سنتی، پروتزهای مصنوعی، و سایر اقدامات اصلاحی به آنها کمک کند.

دندان قروچه

افرادی که دندان های خود را روی یکدیگر فشار نمی دهند و نمی سایند (دندان قروچه ندارند)، ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری برای آنها توصیه می شود. دندان قروچه یک مشکل شایع است که باعث می شود شما واجد شرایط لازم برای فرایند نباشی، زیرا اکثر افرادی که دندان قروچه دارند، این کار را در شب به طور ناآگاهانه انجام می دهند و نمی توانند اعمال خود را کنترل کنند.

افرادی که جایگزینی برای پروتزهای دندانی مصنوعی می خواهند.

پروتز ها مدتی طول می کشد تا برای برخی افراد راحت شوند. اگر نمی خواهید با مشکلات تمیز کردن روزانه پروتزهای دندانی ، قرار گیری نامناسب، کاهش طعم غذا و یک لبخند غیر طبیعی مواجه شوید، ایمپلنت ها و روکش ها بهترین گزینه جایگزین دندان برای شما هستند. متأسفانه، پروتز های مصنوعی باید به طور مرتب تعویض شوند، زیرا با تحلیل رفتن لثه ها به مرور زمان، تناسب آنها از دست می رود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا پر کردن دندان ها مهم است؟

افرادی که بهداشت دهان و دندان را نادیده می گیرند.

برخی افراد، به دلایل مختلف بهداشت دهان و دندان خوب را نادیده می گیرند. گرچه هرگز نباید به انجام این کار تشویق شوید، اما اگر شما نمی خواهید به طور منظم به دندان دردهای معمولی، کشیدن و یا جایگزینی ادامه دهید، قابل درک است. دست دندان های کامل فک پایین یا بالا بر پایه ایمپلنت های دندانی می توانند از استخوان موجود محافظت کنند و جایگزین هایی با دوام برای دندان های شما فراهم کنند که پوسیده نخواهد شد. اگر چندین دندان شما کشیده شده است، و از مواجه شدن با مشکلات خسته شده اید، باید در مورد یک جایگزین بهتر با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین جایگزین برای دهان و دندان های شما ممکن است هر کدام از گزینه ها باشد، و دندانپزشک شما می تواند آنها را در مشاوره اولیه خود توضیح دهد. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که هزینه کشیدن دندان به هزینه هر گونه جایگزین برای ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه افزوده می شود.

هزینه ایمپلنت های دندانی

هزینه ایمپلنت های دندانی به میزان قابل توجهی متفاوت است و شما به معاینات دندانپزشکی نیاز دارید تا هزینه دقیق برای شما برآورد شود. متأسفانه، قیمت ها به میزان قابل توجهی متفاوت هستند و به تعداد دندان هایی که نیاز به کاشت دارند، هزینه کشیدن دندان و نیز نیاز به انجام پیوند استخوان یا دیگر فرایندها برای برطرف کردن هر گونه مشکلات دهانی بستگی دارد است که روی روی لثه ها تأثیر می گذارند. همچنین، وضعیت کلی دهان شما بر میزان کلی هزینه های دندانپزشکی شما تاثیر می گذارد.

وضعیت دهان و دندان های شما تأثیر مهمی روی ظاهر و سلامت عمومی شما دارد. از لحاظ اجتماعی، شما می توانید قضاوت افراد دیگر را وقتی هنگام لبخند زدن دندان های شما را مشاهده می کنند احساس کنید. در نتیجه، بیشتر احتمال دارد که لبخند خود را پنهان کنید، عقب نشینی کنید و به ضد اجتماعی بودن شناخته شوید. سرمایه گذاری روی دندان های شما، هزینه ایمپلنت های دندانی، و مزایای اجتماعی و مالی آینده را توجیه می کند.

سخن پایانی

ارتقاء دادن لبخندتان می تواند به شما در تمام جزئیات کمک کند. شما انتخاب هایی مانند ایمپلنت های دندانی، بریج ها یا پروتزهای مصنوعی روش چند مرحله ای ایمپلنت های سنتی دارید.

شما می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و با وی مشورت کنید تا ببینید آیا شما یک گزینه مناسب برای کشیدن دندان و ایمپلنت در یک روز، ایمپلنت های سنتی یا دیگر جایگزین ها هستید یا خیر. مراقبت از دندان ها و ظاهر شما سرمایه گذاری روی موفقیت اجتماعی و مالی شما است، و شما برای لذت بردن کامل از فعالیت های روزمره به بهترین گزینه های موجود برای رقابت نیاز دارید.

0/5 (0 نظر)