طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند یکی از فرایندهای دندانپزشکی است که به شکلی هنرمندانه لبخندی با ظاهری صاف تر، درخشان تر، و طبیعی و زیباتر خلق می کند. صرف نظر از وضعیت اولیه دندان های شما، طراحی های لبخند به طرز شگفت انگیزی می توانند سلامت دندان های شما را احیاء کنند.

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

فواید طرح لبخند

یک طراح لبخند می تواند زیبایی لبخند شما را احیاء کند و نتایج آن با دوام تر از بوتاکس و دیگر درمان های موقت خواهد بود. هزینه ای که برای طراحی لبخند می کنید سرمایه گذاری است که برای زیبایی ظاهری شما ارزشمند است. به مرور زمان، در نتیجه پوسیدگی، لب پر شدن و نیز تغییر رنگ دندان ها از زیبایی ظاهری لبخند کاسته می شود. این اتفاق به تدریج رخ می دهد و می تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

طراحی لبخند چگونه انجام می شود؟

درمان طراحی لبخند یکی از درمان های زیبایی است که تمرکز آن روی بهبود ظاهر لبخند با استفاده از فرایندهای خاصی مانند استفاده از ونیرها، باندینگ کامپوزیت، سفید کردن دندان ها و نیز ایمپلنت های دندانی است. افرادی که از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ها، لق شدن آنها، ایجاد لکه روی آنها و نیز پلاک های باکتریایی رنج می برند اغلب در پی این درمان هستند. برخی عواملی که طی این درمان مد نظر قرار می گیرند عبارتند از: ظاهر چهره، تناژ رنگ پوست، بافت های لثه و لب ها.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی با دندان عصب کشی شده

برخی جنبه هایی که در درمان طرح لبخند دخیل هستند عبارتند از: رنگ دندان ها- تغییر رنگ یا لکه دار شدن دندان ها می تواند باعث شود ظاهر فرد مسن و غمگین تر به نظر برسد، در حالی که یک دست دندان سفید و زیبا می تواند لبخندی زیبا ایجاد کند که زیبایی صاحب آنها را صد چندان می کند و در عین حال او را جوان تر نشان خواهد داد. کج و فاصله دار بودن و نیز ناصاف، ترک خورده و شکسته بودن دندان ها یا همپوشانی داشتن آنها را می توان با ونیرها بهبود بخشید. دندان های افتاده (از دست رفته)- در مورد دندان های از دست رفته یا ترک خورده، درمان زیبایی کاشت ایمپلنت را فراهم آورده است که لبخند زیبایی به همراه اعتماد به نفس  بیشتر به شما هدیه می دهد، لب ها، لبخند، و گونه های پرتر- درمان نه تنها روی دندان های شما تمرکز دارد، بلکه باعث می شود لب ها و گونه های شما خوب به نظر برسد به گونه ای که ظاهری کاملاً متفاوت پیدا خواهید کرد؛ تناسب دندان ها و خط لبخند- به شکلی که لبخند شما بی نقص به نظر برسد. ارتودنتیست یا جراح زیبایی بررسی خواهد کرد که آیا دندان های شما در محل درست خود قرار دارند یا اینکه خط لبخند فرضی شما که از دنبال کردن حاشیه لب بالا تشکیل می شود با منحنی لب پایین شما متناسب است یا خیر.

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

درمان زیبایی طرح لبخند چه زمانی انجام می شود؟

درمان طرح لبخند بویژه برای کسانی توصیه می شود که از مشکلات متعدد دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان ها، شل شدن دندان ها، پلاک باکتریایی، ضعف لثه ها و غیره رنج می برند. گاهی اوقات افراد بواسطه این مشکلات اعتماد به نفس و آرامش ذهنی خود را از دست می دهند. فرایند درمان شامل موارد زیر می شود: سفید کردن دندان ها و ونیرهای پرسلاین- با کمک و کاربرد برخی ابزارهای خاص، جراح زیبایی دندان ها را سفید می کند، شکاف بین دندان ها را پوشش می دهد، دندان های شکسته یا تغییر رنگ پیدا کرده را ترمیم می کند؛ باندینگ دندان- که عبارت است از استفاده از مواد کامپوزیت با کیفیت برای دندان های جلو که برای ونیرهای پرسلاین جایگزینی مقرون به صرفه با قیمت مناسب است؛ درمان ریشه یا عصب کشی- این تکنیک برای پاکسازی عفونت داخل ریشه دندان انجام می شود و در آخر با مواد مخصوص دندانپزشکی پر می شود؛ بریج دندان- یکی از روش های بستن فاصله بین دندان ها در حالتی است که این فاصله حاصل افتادن یک یا چند دندان باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اینله، آنله، روکش و پر کردن دندان؛ تفاوت چیست؟

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

انتخاب از بین گزینه های مختلف

نکته ای که در این میان قابل تأمل است این است که برای برخی مشکلات، چندین راه درمان مختلف وجود دارد. مثلاً برای بر طرف شدن مشکل کجی دندان ها می توان  از ونیر یا بریس (براکت ها و سیم کمانی) استفاده کرد، با این تفاوت که نتیجه درمان ارتودنسی ماندگارتر از دیگر روش های درمان است، به همین دلیل اگر قصد دارید لبخند زیبایی که می خواهید برای خود خلق کنید یک عمر دوام داشته باشد، توصیه می شود ماندگارترین روش های درمان را استفاده کنید. شکاف و فاصله بین دندان ها، مشکل کج بودن دندان ها، فشردگی و همپوشانی دندان ها روی یکدیگر، همگی با کمک ونیر، کامپوزیت و سایر روش های درمان دندانپزشکی زیبایی قابل حل هستند اما باید به این نکته دقت کنید که اگر یکی از این روش ها را استفاده کنید، پس از حداکثر 5 تا 10 سال باید آنها را تعویض کنید در حالی که اگر همین مشکلات را با کمک براکت های ارتودنسی بر طرف کنید، نتایج آنها تا پایان عمر دوام خواهند داشت. علاوه بر این، برای قرار گرفتن ونیر، روکش دندان یا کامپوزیت روی دندان ها باید مقداری از دندان سالم تراشیده شود تا این ترمیم ها بر جسته به نظر نرسند، در حالی که درمان ارتودنسی تنها دندان ها را جابجا می کند و روی ساختار طبیعی دندان ها هیچ تأثیر سوءی ندارد. تنها مشکل درمان ارتودنسی این است که نتایج آن پس از گذشت چند ماه یا چند سال قابل مشاهده خواهند بود که باز هم با توجه به فواید آن ارزش صبر کردن دارد.

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با ایمپلنت های دندانی

توصیه می شود درمان های فوری برای رفع مشکلات مربوط به ظاهر دندان ها، از جمله تغییر رنگ دندان ها، شکسته یا لب پر شدن آنها، و نیز افتادن دندان ها و جایگزینی آنها با کاشت ایمپینت و استفاده از روکش استفاده شوند.

0/5 (0 نظر)