ارتودنسی در طول سال ها راه طولانی را پیموده است. با توجه به آخرین پیشرفت ها در الاینرهای مدرن، ارائه درمان هایی راحت تر، مؤثرتر و مقرون به صرفه تر برای بیمارانی که به دنبال اصلاح ارتودنتیک هستند، آسان تر از همیشه است. خواه آنها به دلایل زیبایی به صاف کردن دندان های خود فکر کنند یا سلامت دهان و دندان، الاینرهای شفاف می توانند لبخندهای سالم تر و تجربه مثبتی برای بیمار ارائه دهند. بیماران اکنون می توانند انتظار درمان های ارتودنسی را داشته باشند که راه حل های محافظه کارانه و راحت، زمان های درمان سریع تر و گزینه های مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. امروزه، افراد بزرگسال بیشتری به دلیل یک نقطه عطف مهم در زندگی خود یا بهبود سلامت دهان و دندان در دراز مدت، صاف کردن دندان های خود را انتخاب می کنند.

نسل امروزی با فناوری چاپ سه بعدی غریبه نیست. اکنون هر روز راه خود را در تمام جنبه های زندگی، از درمان پزشکی گرفته تا سرگرمی ها، پیدا می کند. یکی از امیدوارکننده ترین راه هایی که چاپ سه بعدی تکامل یافته است، ایجاد الاینرهای دندانی است. اینها اساساً تری های پلاستیکی شفافی هستند که برای هر بیمار به صورت سفارشی تولید می شوند و به آنها کمک می کنند تا با قرار دادن آنها روی سطح دندان های خود، مشکلات ناهماهنگی دندان های خود را برطرف کنند. اما بهتر است آنها با استفاده از جایگزین مدرن قالب های دندانی- اسکن داخل دهانی ساخته شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیابت و درمان ارتودنسی – بخش اول

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکن داخل دهانی فرآیند ایجاد یک مدل مجازی از داخل دهان شما از طریق یک سری تصاویر دیجیتال است. این یک فرآیند غیر تهاجمی و بدون درد است که از دوربین داخل دهانی استفاده می کند. یک اسکنر داخل دهانی شبیه یک دوربین دیجیتال کوچک است و با تابش اشعه مادون قرمز و گرفتن عکس از داخل گونه ها و دهان شما عمل می کند. تصاویر برای کامپیوتر ارسال می شوند و در آنجا به تصاویر سه بعدی تبدیل می شوند.

برای ایجاد یک مدل مجازی، اسکنر داخل دهانی ضروری است زیرا تنها یک تصویر سه بعدی می تواند به شما ایده دهد که دندان های شما در طول درمان ارتودنسی چگونه حرکت می کنند. این نوع اسکنرها همچنین تضمین می کنند که الاینرهای سفارشی مطابق با مشخصات دقیق ساخته شده اند.

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکن داخل دهانی چگونه در درمان الاینرهای شفاف نقش دارد؟

هنگامی که برای درمان ارتودنسی با الاینرهای شفاف مراجعه می کنید، نخستین گام، گرفتن اسکن داخل دهانی است که یک اسکن دیجیتالی سه بعدی از دهان و دندان های شما خواهد بود. متخصص ارتودنسی با استفاده از نرم افزار کامپیوتری پیشرفته موقعیت دندان های شما را ترسیم خواهد کرد و به شما نشان خواهد داد که وقتی الاینرها قرار می گیرند چگونه به نظر خواهند رسید. این اسکن سه بعدی شما را تجزیه و تحلیل می کند و الاینرها را ایجاد می کند. در مرحله بعد، اسکن ها برای لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شوند، جایی که الاینرها چاپ می شوند. پس از چاپ آنها، متخصص ارتودنسی الاینرها را برای شما ارسال می کند. و تمام! می توانید طبق دستور ارتودنتیست شروع به استفاده از الاینرهای خود کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جراحی ارتودنسی (جراحی ارتوگناتیک)

از آنجا که این الاینرها به معنای واقعی کلمه اسکن های دهان شما هستند، الاینرهای دندان برای هر بیمار سفارشی و منحصر به فرد هستند. داشتن مقداری ناراحتی در چند روز اول طبیعی است، اما بیماران با این الاینرهای شفاف نسبت به بریس های سنتی معمولاً ناراحتی کمتری را تجربه خواهند کرد. به طور متوسط، بیماران باید 20 تا 22 ساعت در روز از الاینر استفاده کنند. میانگین زمان درمان بین 6 تا 18 ماه است که زمان کل به شدت مورد بستگی دارد.

اسکن داخل دهانی چگونه در درمان الاینرهای شفاف نقش دارد؟

اسکن داخل دهانی چگونه در درمان الاینرهای شفاف نقش دارد؟

اسکن داخل دهانی چه مزایایی دارد؟

سال هاست که الاینرهای شفاف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مزایای اسکنرهای داخل دهانی عبارتند از:

  • قالب های دیجیتالی دقیق
  • درمان سریع و راحت
  • عدم نیاز به قالب گیری فیزیکی
  • زمان کمتری از برنامه روزانه خود خارج خواهید شد
  • بدون هیچ گونه به هم ریختگی
  • بدون نیاز به قالب های آلژینات سنتی (گووپی)
  • امکان شروع، توقف، و شروع دوباره اسکن در هر زمان
  • بهبود تشخیص و ارتباطات با قالب های دیجیتال با کیفیت بالا
  • ثبت با دقت بایت برای تشخیص جامع و برنامه ریزی درمان
  • کاهش مراجعات و زمان روی صندلی درمان با جا دادن آسان ابزار سفارشی یا براکت ها با اتصال غیر مستقیم
  • کنترل پیشرفت بیماری با برداشتن براکت ها و مقایسه حرکت دندان با طرح درمان
  • استفاده از قالب های دیجیتال برای جدا کردن براکت ها برای آماده سازی ریتینر

درمان با الاینرها انقلابی در ارتودنسی ایجاد کرده است و با فناوری پیشرفته اسکن داخل دهانی غیر ممکن خواهد بود.

اسکن داخل دهانی چه مزایایی دارد؟

اسکن داخل دهانی چه مزایایی دارد؟

اسکنر داخل دهانی در درمان الاینر شفاف – مروری بر گردش کار

  • سوابق بیمار جمع آوری می شوند: در اولین قرار ملاقات عکس و قالب دیجیتالی گرفته شوند. نرم افزار اسکن های رایج ترین اسکنرهای داخل دهانی را می پذیرد و به طور یکپارچه آنها را ادغام می کند.
  • بررسی: فوراً کیفیت اسکن داخل دهانی روی صفحه ارزیابی می شود.
  • آپلود: با استفاده از نرم افزار طراحی درمان، آپلود تصاویر دیجیتال، تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس و عکس های بیمار تقریباً از هر منبعی ساده است.
  • طراحی درمان: ارتودنتیست می تواند برای پیشنهاد یک طرح درمان بهینه به متخصصان لابراتوار دیجیتال تکیه کند، یا می تواند با استفاده از ترجیحات خود تجویز کند.
  • درمان: لبخند بیمار با یک طرح درمان شخصی، کاملاً سفارشی سازی شده و طراحی می شود تا لبخندی ماندگار و سالم به او بدهد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با ایمپلنت های دندانی

با اسکنر داخل دهانی می توان روی دقت ثابت شده بالینی برای قالب های دیجیتال حساب کرد. فناوری ثبت شده شامل حسگر پیکسل هوشمند و پردازش هوشمند است که 5/1 میلیون نقطه داده سه بعدی را در هر ثانیه اسکن می کند

0/5 (0 نظر)