اسکنر داخل دهانی چیست؟

دستگاهی که بیشتر شبیه یک قلم حجیم است که در دو گزینه سیمی و بی سیم موجود است، برای اسکن دیجیتالی دندان های شما استفاده می شود. این دستگاه از فناوری تصویربرداری سه بعدی برای گرفتن تصاویر دیجیتالی از دندان های شما به شیوه ای راحت استفاده می کند و ناراحتی هایی را که اغلب با فرآیند قالب گیری تری سنتی همراه است که می تواند باعث ایجاد حالت تهوع شود، از بین می برد. با پیشرفت مداوم فناوری، اسکن فوراً روی صفحه رایانه قابل مشاهده است که راهنمایی برای اطمینان از موفق بودن فرآیند اسکن ارائه می دهد.

یک اسکن دقیق، تناسب کامل را برای کاربردهای مختلف دندانپزشکی مانند الاینرهای ارتودنسی، روکش ها، بریج ها، ایمپلنت ها، ترمیم ها و حتی تطبیق رنگ دقیق برای بیماران تضمین می کند. زمان مورد نیاز برای یک اسکن یک فک اکنون بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه متغیر است که بستگی به تجربه اپراتور و برند خاص اسکنر دارد. این مقایسه زمانی بر کارایی فرآیند اسکن در مقایسه با مراحل پر زحمت قالب گیری، ایجاد قالب و سپس ارسال آن به لابراتوار برای اسکن تأکید می کند.

همانطور که هر متخصص دندانپزشکی می داند، کاهش زمانی که بیمار روی صندلی سپری می کند، همیشه منجر به افزایش رضایت بیمار و افزایش گردش مالی می شود.

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکنر داخل دهانی چیست؟

چرا روی اسکنر داخل دهانی سرمایه گذاری کنیم؟

پزشکان می توانند استفاده خود از آخرین فناوری را با نمایش یک اسکن دندان با وضوح بالا به بیمار نشان دهند. این ویژگی این امکان را برای آنها فراهم می کند تا مناطق آسیب دیده ناشی از بیماری های دندانی را شناسایی و برجسته کنند. هیچ روشی قانع کننده تر از ارائه یک نگاه اجمالی فوری به سلامت دهان و دندان هایخود برای بیماران وجود ندارد. هنگامی که بیماران می توانند فوراً وضعیت دهان خود را مشاهده کنند، تمایل بیشتری به ادامه طرح درمان دارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مزایای زایلیتول برای سلامت دهان و دندان ها

چگونه از اسکنر داخل دهانی استفاده کنیم؟

یک اسکنر داخل دهانی فقط به تمرین و کمی عادت نیاز دارد. در حالی که تولید کنندگان متعددی وجود دارند، اصول یادگیری اسکن تا حد زیادی مشابه است. تمایز اولیه در نرم افزار هر اسکنر نهفته است که به راحتی می توان بر آن مسلط شد. نمایندگان فروش اسکنرهای داخل دهانی پس از خرید یک جلسه آموزشی جامع ارائه می دهند. با این حال، اعتماد به نفس واقعی تنها از طریق تمرین مداوم ایجاد می شود.

چرا تقاضا برای اسکنرهای داخل دهانی با عجله است؟

فناوری CAD/ CAM به صورت یکپارچه در دندانپزشکی ادغام شده است، و پزشکان را قادر می سازد تا تبدیل بیمار را تسریع کنند، عمل خود را به عنوان آینده نگر ارائه دهند، جریان های کاری را ساده تر کنند، و به دلیل دقت استثنایی ارائه شده توسط اسکنرهای دیجیتال مدرن به نسبت موفقیت بالاتری دست یابند. هنگامی که بازنمایی ملموس از واقعیت دهانی بیماران همراه با اسکن هایی که درست از جلوی آنها گرفته می شود به بیماران ارائه می شود، احتمال رضایت آنها از دوره درمانی توصیه شده به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این درمان ها می توانند شامل روش هایی مانند کشیدن دندان، درمان های ریشه، روکش، بریج، ونیر، ایمپلنت، مدیریت دندان قروچه یا درمان مال اکلوژن باشند. شرکت های خاصی که هوش مصنوعی را به نرم افزار خود وارد می کنند، حتی می توانند شبیه سازی هایی از نتایج قبل و بعد از درمان ارائه دهند. این مزیت دیجیتالی تمرین شما را از دیگران متمایز می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان انحراف فک و صورت با کمک ارتودنسی

چگونه با موفقیت یک قالب دیجیتالی بگیریم؟

  • لنز اسکنر را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی یا رطوبت از بین برود.
  • قبل از اسکن، مطمئن شوید که ناحیه را با استفاده از مکش کاملاً خشک کنید. حباب های بزاق می توانند اسکن را مخدوش کنند.
  • برای اطمینان از صحت، به بیمار توصیه کنید که آرام باشد و همکاری کند و ثابت بماند، بویژه در طول اسکن نمای باکال.
  • در زمان واقعی برای شناسایی مناطق از دست رفته یا تحریف شدگی ها رو اسکن نظارت داشته باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل، اسکن مجدد را ادامه دهید.
  • اعوجاج در آناتومی دندان که ممکن است ناشی از تکان دست ها باشد را بررسی کنید.
  • قبل از مرخص کردن بیمار، حتماً اسکن را از نظر نقص بررسی کنید تا نیازی به قرار ملاقات دوم نباشد.

ارتودنتیست ها گهگاه اسکن هایی دریافت می کنند که در آنها درمان به صورت دیجیتالی برنامه ریزی شده است، اما این اسکن ها ناقص هستند، پاره شده اند، در نواحی ضروری آناتومی دندانی که برای ساختن الاینر شفاف کامل ضروری است، تحریف شده اند. در چنین مواردی، برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به اتصالات ناشی از اسکن نادرست، باید درخواست مجدد اسکن دهند. اگر بیمار در دسترس نباشد یا تمایلی به مراجعه مجدد برای اسکن نداشته باشد، منجر به از دست دادن بیمار برای درمان می شود.

چگونه با موفقیت یک قالب دیجیتالی بگیریم؟

چگونه با موفقیت یک قالب دیجیتالی بگیریم؟

اگر قیمت اسکنر از بودجه شما بیشتر شود چه؟

سرمایه گذاری روی اسکنر داخل دهانی هزینه مالی قابل توجهی را به دنبال دارد. چندین گزینه برای کاهش این بار مالی وجود دارد که دارندگان تجهیزات تصمیم می گیرند هزینه و زمان استفاده از اسکنر را در میان کارهای خود به اشتراک بگذارند. از سوی دیگر، آنها می توانند انتخاب کنند که آن را با هزینه ای به سایر مراکز اجاره دهند، که به جبران هزینه اسکنر کمک می کند. علاوه بر این، برخی از شرکت ها این امکان را برای خرید اسکنرهای کار کرده یا بازسازی شده از طریق کانال های فروش رسمی خود به همراه گارانتی فراهم می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی سریع: راهی سریع برای صاف کردن دندان

قبل از خرید چه چیزی بپرسیم؟

همیشه در مورد طرح های هزینه اشتراک تمدید هوشیار باشید. در حالی که سخت افزار اسکنر داخل دهانی ممکن است یک بار هزینه داشته باشد، نرم افزار همراه می تواند شامل یک دوره تمدید شود و نیاز به خرید اشتراک داشته باشد. بدون دسترسی به نرم افزار، اسکنر هیچ هدفی ندارد. علاوه بر این، مدت اعتبار نرم افزار را تأیید کنید.

  • در مورد لزوم خرید هر سخت افزار دیگر، مانند کامپیوتر با تنظیمات خاص، برای کارکرد مؤثر اسکنر پرس و جو کنید.
  • درخواست اطلاعات در مورد هر گونه هزینه تکمیلی فراتر از قیمت بسته ارائه شده توسط فروشنده.
  • هزینه های پس از فروش و سیاست پشتیبانی ارائه شده را بررسی کنید.
  • دوره گارانتی و پوشش آن را ارزیابی کنید.
  • پروتکل عیب یابی و زمان پاسخگویی در صورت خرابی را ارزیابی کنید.
  • برخی از شرکت ها گزینه های بازخرید را ارائه می کنند که این امکان را برای شما فراهم می کند تا تجهیزات قدیمی خود را با اسکنرهای جدید ارتقا دهید.
0/5 (0 نظر)