دریافت ایمپلنت های دندانی روندی است که از چند فرایند تشکیل شده است که طی چند ماه انجام می شود. برخی مراجعات برای جراحی هستند، بنابراین لازم است خود را برای آنها آماده کنید.

گام های ساده ای که برای آماده سازی بر می دارید به شما کمک خواهند کرد تا بدن خود را برای فرایند آماده کنید، در حالی که دیگران به شما کمک خواهند کرد پس از فرایندهای دهانی بهبود پیدا کنید.

در اینجا برای شما توضیح می دهیم برای حصول اطمینان از اینکه درمان کاشت ایمپلنت شما موفقیت آمیز خواهد بود چه کارهایی باید انجام دهید.

ابتدا باید تحت یک معاینه دندانی کامل و دقیق قرار بگیرید

این معاینه به دندانپزشک کمک خواهد کرد مشخص نماید آیا یک بیمار گزینه خوبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی هست یا خیر. علاوه بر این، اطلاعات ارزشمندی می دهد که دندانپزشک از آنها برای برنامه ریزی طرح درمان استفاده خواهد کرد.

دندانپزشک با گرفتن عکس های رادیوگرافی با اشعه ایکس، انجام یک معاینه چشمی و بررسی اسناد پزشکی بیمار، بیمار را ارزیابی خواهد کرد.

روند گام به گام کاشت ایمپلنت های دندانی به اطلاعات زیر بستگی خواهد داشت:

  • در صورتی که بیمار سیستم ایمنی ضعیف یا ناقص داشته باشد، دندانپزشک قبل و بعد از هر جراحی دهانی برای او آنتی بیوتیک تجویز می کند.
  • در صورتی که بیمار به هر یک از بی حس کننده ها یا مواد دندانپزشکی آلرژی داشته باشد، دندانپزشک از گزینه جایگزین استفاده خواهد کرد.
  • در صورتی که بیمار تحت درمان با داروهایی باشد که با بی حس کننده ها تداخل داشته باشند یا جراحی های ایمپلنت های دندانی را تحت تأثیر قرار دهد، دندانپزشک طرح درمان را تغییر خواهد داد.
  • اگر فک بیمار نیاز به آماده سازی داشته باشد، دندانپزشک در طرح درمان جراحی پیوند استخوان یا تغییر شکل فک را خواهد گنجاند.
  • در صورتی که بیمار کاملاً سالم باشد، ممکن است دندانپزشک تصمیم بگیرد ایمپلنت و اباتمنت را طی یک مرحله جراحی جایگذاری کند. در برخی موارد، ممکن است حتی دندانپزشک روکش را همراه با ایمپلنت و اباتمنت جای بگذارد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا از دندان من خون خارج می شود؟

بر اساس نتایج ارزیابی ها، دندانپزشک درمانی طراحی خواهد کرد که متناسب با نیازهای بیمار باشد. آنها معمولاً بیمار را طی طراحی درمان دخیل می سازند و برای بیمار توضیح می دهند برای هر مرحله چگونه آماده شوند.

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

یک دوره مصرف آنتی بیوتیک را آغاز کنید.

در صورتی که بخواهید کاشت ایمپلنت های دندانی یا پیوند عضو را انجام دهید، ممکن است لازم باشد از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کنید تا از حمله بدن به ایمپلنت/ عضو پیوندی و پس زدن آن جلوگیری کنید. قبل از دریافت ایمپلنت های دندانی، باید آنتی بیوتیک مصرف کنید، که نقش سیستم ایمنی را ایفا می کنند.

به همین دلیل، بیمارانی که بیماری های مزمن دارند باید قبل از دریافت ایمپلنت های دندانی آنتی بیوتیک مصرف کنند.

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

بدن را برای خود فرایند آماده کنید

اگر قرار است با بیهوشی کامل تحت یک جراحی دهانی قرار بگیرید، لازم است حداقل به مدت 12 ساعت قبل از آغاز جراحی ناشتا باشید. علاوه بر این، باید لباس گشاد و راحت بپوشید که به شما کمک خواهد کرد فرایند شما به راحتی پیش برود.

در صورت لزوم باید فک آماده شود

اگر به هر دلیلی، فک نتواند تکیه گاه خوبی برای ایمپلنت باشد، دندانپزشک ساختار فک بیمار را با استفاده از یکی از روش های زیر بهبود خواهد داد:

  • اگر استخوان فک خیلی نازک باشد یا از ضخامت کافی برخوردار نباشد تا ایمپلنت را درون خود جای دهد، دندانپزشک پیوند استخوان را انجام خواهد داد.
  • در صورت لزوم ممکن است فک را صاف و صیقلی کند یا تغییر شکل دهد.
  • در صورتی که فک خیلی بزرگ یا برجسته باشد، دندانپزشک مقداری استخوان از فک برخواهد داشت
  • علاوه بر این، دندانپزشک هر گونه دندان نهفته ای که داخل فک بیابد را برخواهد داشت.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  روند طبیعی از دست رفتن دندان در کودکان

پس از بهبودی فک، سایر فرایندهای کاشت ایمپلنت های دندانی انجام خواهد شد.

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

آمادگی قبل از ایمپلنت دندانی

برای جراحی اصلی برنامه ریزی کنید و خود را برای مراقبت های بعد از آن آماده کنید.

پس از هر فرایند، مقداری درد و تورم انتظار می رود، بنابراین نیاز خواهد بود استراحت کنید تا بهبودی شما به خوبی پیش برود. قبل از انجام جراحی های مهم شما باید به خودتان چند روز مرخصی بدهید و برای انجام آنها برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی های مورد نیاز مانند:

  • تهیه مواد غذایی نرم: بعد از جراحی ممکن است نتوانید غذا بپزید. به همین دلیل باید به اندازه کافی خوراکی های نرم تهیه کنید. مانند نوشیدنی های مقوی، سوپ، و هر چیز دیگری که امکان داشته باشد خورده شود، که هم انرژی مورد نیاز بدن برای بهبود را تأمین کند و هم به روند بهبود شما خللی وارد نکند.
  • تهیه داروهای مسکن تا در صورت درد داشتن مصرف کنید.
  • گرفتن دور روز مرخصی از محل کار یا انجام هماهنگی های اجتماعی
  • داشتن یک هفته برنامه سبک برای بعد از جراحی
  • مدتی دوری از ورزش کردن: هر گونه فعالیت شدیدی می تواند در روند بهبود اختلال ایجاد کند.
  • برنامه ریزی برای مراقبت از کودکان طی دو روز نخست پس از جراحی
  • خوابیدن کافی شب قبل از فرایند: اگر شب قبل از فرایند یک خواب کامل داشته باشید به شما کمک می کند نگرانی هایتان را کاهش دهید و مطمئن شوید بدن شما به خوبی استراحت کرده اید. جراحی ایمپلنت های دندانی نسبتاً بی خطر اس، اما مانند هر فرایند پزشکی دیگری بدن را تحت فشار و استرس قرار می دهد. استراحت کافی قبل از جراحی به بدن شما کمک می کند به خوبی بهبود یابد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  زنجیره پلاستیکی یا پاورچین در ارتودنسی

آماده سازی روی نتایج تأثیر می گذارد

اینکه شما قبل و بعد از هر فرایند چگونه از خود مراقبت می کنید روی سرعت روند بهبود شما تأثیر خواهد گذاشت. ممکن است به نظر برسد برای آماده سازی لازم است کارهای زیادی انجام شوند، اما نگران نباشید. دندانپزشک در تمام مراحل شما را راهنمایی خواهد کرد.

0/5 (0 نظر)