وقتی صحبت از درمان ارتودنسی به میان می آید اکثر افراد اساساً تنها به صاف کردن دندان ها فکر می کنند، آنچه برای داشتن لبخندی درخشان ضروری است! اما رفع مشکلات بایت نیز به همین اندازه حائز اهمیت است و اگر ابتدا انجام شود، باعث می شود درمان ساده تر باشد و روند آن به شکلی باور نکردنی سریع پیش برود.

چرا حل مشکلات بایت حائز اهمیت است؟

بایتی که مشکل داشته باشد می تواند نقش زیادی در نا همراستا بودن دندان ها داشته باشد. نا همراستا بودن فک ها می تواند روی نیمرخ چهره فرد نیز تأثیر منفی داشته باشد و منجر به بروز عدم هماهنگی در اجزاء صورت شود، چیزی که یکی از معیارهای زیبایی و سلامت محسوب می شود و باعث می شود ظاهر شما به گونه ای به نظر برسد، گویی پیش از ورود به سالخوردگی نشانه های ظاهری آن در چهره شما نمود پیدا کنند. علاوه بر این، نا همراستا بودن فک ها می تواند مانع غذا خوردن، حرف زدن، نفس کشیدن و خوابیدن درست شود، و مفاصل فک متورم و دردناک خواهند شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  براکت ها چگونه دندان ها را صاف و مرتب میکنند؟

کج بودن دندان ها نه تنها می تواند خجالت آور باشد، بلکه تمیز کردن آنها نیز دشوارتر خواهد بود، و این باعث خواهد شد احتمال خطر بروز پوسیدگی دندان ها و نیز بیماری لثه ها افزایش یابد. شاید براکت های ارتودنسی مستقیم ترین پاسخ به این مشکلات باشند، اما گاهی اوقات، مشکلات شدید مربوط به مندیبل (فک پایین) یا قوس دندانی بالا می توانند به این معنا باشند که براکت ها به تنهایی و بدون جراحی و کشیدن دندان، به منظور ایجاد آمادگی کافی دهان، برای حل مشکل آنها کافی نیستند.

 

کریر موشن ابزاری برای درمان مال اکلوژن کلاس 2

کریر موشن ابزاری برای درمان مال اکلوژن کلاس 2

کریر موشن ابزاری برای اصلاح مشکلات دندان ها

خوشبختانه، اکنون قبل از استفاده از براکت های ارتودنسی، راهی جایگزین برای پرداختن به مال اکلوژن های خلفی، یا غیر همراستا بودن دندان های عقب دهان وجود دارد. ابزار کریر موشن Carriere Motion قادر است دندان های نیش و مولر هر دو طرف فک بالا را، در حالی که تنها به سه دندان متصل می شود، صاف کند.

کریر موشن چگونه عمل می کند؟

درمان ارتودنسی با ابزار کریر موشن، نسل جدید راهکارهای ارتودنتیک است که در مدت زمانی کوتاه تر به نتایجی باورنکردنی دست می یابد. در ابزار کریر موشن از پیشرفته ترین فناوری های ارتودنتیک استفاده شده است که در آن با فشاری آرام که با فیزیولوژی طبیعی کار می کند، در ابتدای درمان ارتودنسی بایت اصلاح می شود.

کریر موشن مشکلات کجی دندان های فک بالا نسبت به دندان های فک پایین را برطرف می کند تا بایت صاف تری حاصل شود. بسته به مشکل شما، ارتودنتیست از آن برای درمان مال اکلوژن کلاس 2 استفاده می کند و جایگزینی برای هربست یا هدگیر ارتودنسی است، ابزارهایی که چندان راحت نیستند. علاوه بر این، به جای فرایندهای پیچیده جراحی یا استفاده از فیس ماسک ریورس پول نیز قابل استفاده است. این ابزار گزینه ای منحصر بفرد است که می تواند پیش از استفاده از بریس یا اینویزیلاین، با تغییر وضعیت فک ها، آنها را در موقعیت درست قرار دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  از کجا بدانیم که مشکل بایت داریم؟

به طور کلی، کریر موشن قبل از قرار گرفتن براکت ها یا الاینرها روی دندان ها استفاده می شود، به همین دلیل این امکان وجود دارد که بایت سریع تر اصلاح شود. به محض اصلاح بایت، کریر موشن برداشته می شود و براکت ها روی دندان ها قرار می گیرند تا وضعیت قرار گیری تک تک دندان ها اصلاح شود.

 

 

کریر موشن ابزاری برای درمان مال اکلوژن کلاس 2

کریر موشن ابزاری برای درمان مال اکلوژن کلاس 2

نصب کریر موشن داخل دهان

حرکت آرام الاستیک (که برای غذا خوردن برداشته می شود) فک ها را صاف می کند و دندان های خاصی را به موقعیتی بهتر جابجا می کند، به شکلی که مرحله صاف شدن دندان ها راحت و سریع تر پیش خواهد رفت.

  • برای این منظور موشن با نوعی چسب مخصوص به دو دندان روی یک قوس دندانی متصل می شود.
  • یک الاستیک کوتاه، که به تیوب یا براکتی روی فک مخالف قلاب شده است، بین دو فک قرار می گیرد.

فواید استفاده از ابزار کریر موشن

روند درمان کوتاه و محافظه کارانه

درمان با استفاده از ابزار کریر موشن عموماً سه تا چهار ماه طول می کشد و قبل از قرار گرفتن براکت های ارتودنسی روی دندان ها استفاده می شود تا زمان درمان ارتودنسی سنتی با براکت ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، و به سرعت می تواند نتایج مشهودی ارائه دهد.

الاستیک ها در ابتدای درمان استفاده می شوند

الاستیک ها در ابتدای درمان استفاده می شوند، زمانی که شما برای آغاز درمان ارتودنسی خود هیجان دارید، نه در انتهای درمان، زمانی که برای بیرون آوردن براکت ها آمادگی دارید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیاستم یا فاصله بین دندان ها

طراحی ظاهری خوشایند

طراحی منحصر بفرد این ابزار باعث می شود به سختی داخل دهان قابل مشاهده باشد.

حرف زدن طبیعی

ویژگی های این ابزار به گونه ای هستند که بر خلاف دیگر ابزارهای ارتودنسی، هیچ تأثیری روی گفتار فرد نخواهد داشت.

عدم نیاز به ابزارهای خارجی

با استفاده از این ابزار نیاز نیست از ابزارهای برجسته ای استفاده شود که تهاجمی تر هستند، از جمله هدگیر، که خارج دهان پوشیده می شود.

کوچک، صاف، و صیقلی بودن

کوچک، صاف و صیقلی بودن سطح این نوع ابزارها باعث می شود استفاده از آنها راحت تر باشد. هیچ قسمتی از آنها داخل لب ها یا گونه ها فرو نمی رود و موجب زخم شدن آنها نمی شود.

بهداشت خوب دهانی

تمیز کردن ابزار به راحتی انجام می شود، بعلاوه، مسواک زدن دندان ها با وجود آنها ساده تر است در نتیجه به راحتی می توان دهان را عاری از میکروب و باکتری، و دندان ها را عاری از جرم نگه داشت.

عدم نیاز به جراحی یا کشیدن دندان

استفاده از موشن کریر نیاز به جراحی های اصلاحی بایت و کشیدن دندان را به حداقل میزان ممکن می رساند.

ابزاری برای تمام سنین

این ابزار را می توان در تمام سنین، حتی در دوره واسط دندانی (وجود همزمان دندان های شیری و دائمی داخل دهان) استفاده نمود.

5/5 (1 نظر)