درمان ارتودنسی تفاوت قابل توجهی در زیبایی دندانها و چهره ایجاد می‌کند اما معمولاً مدت زیادی طول می‌کشد تا به نتایج مطلوب دست یابید. اما روش‌هایی برای کوتاه‌تر کردن طول مدت درمان وجود دارد. سریع ترین راه برای صاف و همراستا کردن دندان‌ها، استفاده از روش‌های جدید تسریع ارتودنسی است.

تسریع روند درمان ارتودنسی

به چند روش می‌توان فرایند ارتودنسی را تسریع نمود:

  • کاهش طول درمان ارتودنسی

    کاهش طول درمان ارتودنسی

    روش اکسل دنت: این دستگاه یک فعال کننده دارد که بیمار به مدت 20 دقیقه در روز آن را در دهان می‌گذارد. این دستگاه را می‌توان بر روی براکت قرار داد. در روش اکسل دنت از تکنولوژی پالس دهی ملایمی برای تسریع حرکت دندان‌ها استفاده می‌شود.

  • کاهش طول درمان ارتودنسی

    کاهش طول درمان ارتودنسی

    آلوئوسنتز پروپل: در این روش استخوان پیرامون دندان‌ها به افزایش فعالیت سیتوکین تحریک می‌شود. این امر باعث بازسازی آسان‌تر و سریع تر استخوان پیرامون دندان شده و در نتیجه دستیابی به اهداف مورد نظر را تسهیل می‌کند.

  • کاهش طول درمان ارتودنسی

    کاهش طول درمان ارتودنسی

    پروپل: پروپل روش جدیدی نیز برای افزایش فعالیت سیتوکین معرفی کرده است به نام میکرو استئو پِرفوریشن یا ایجاد سوراخهای میکروسکپی، که بلافاصله پس از آن نیرویی برای حرکت دادن دندان‌ها به موقعیت مطلوب اعمال می‌شود.

  • روش دیگر تسهیل فرآیند ارتودنسی، برداشتن بافت دندان بین دندان‌ها به روش جراحی است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در کتاب Dental Terminology این روش ارائه شده است. این کار باعث ایجاد فضا برای حرکت دندان می‌شود.

برای سریع تر کردن درمان ارتودنسی چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟

کاهش طول درمان ارتودنسی

کاهش طول درمان ارتودنسی

  • اگر چه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در صورتی که براکت در دهان داشته باشید کار سختی است اما اهمیت آن بسیار زیاد است. هر بار که غذا می‌خورید حتماً دندان‌های خود را مسواک بزنید. هر چه بافت لثه و استخوان پیرامون است سلامت بهتری برخوردار باشد، واکنش آنها به اعمال نیرو و بازسازی بافت‌ها بهتر و سریع تر خواهد بود.
کاهش طول درمان ارتودنسی

کاهش طول درمان ارتودنسی

  • از مسواکی با موهای نرم استفاده کنید. اگر چه مسواکهای دستی بسیار مؤثر هستند اما مسواک برقی نیز می‌تواند برای تمیز کردن ضمایم ارتودنسی به شما کمک کند. توجه داشته باشید مدت زمانی که صرف مسواک زدن می‌کنید و همچنین روش مسواک زدن از نوع مسواک خیلی مهم‌تر است.
  • از دهانشویه ها حاوی فلوراید استفاده کنید تا دندان‌ها در مقابل پوسیدگی مقاوم‌تر شوند.
  • از مصرف غذاهای شیرین خودداری کنید چرا که احتمال تجمع پلاک و در نتیجه عفونت لثه و پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهند.
  • از مصرف غذای سفت مانند چیپس، تهدیگ، یخ و جویدن اشیاء سخت مانند مداد خودداری کنید. چرا که جویدن مواد ممکن است باعث خراب شدن براکت شده و در نتیجه توقف فرایند درمانی شود. هر چه آسیب ‌دیدگی براکت به دفعات بیشتری اتفاق بیفتد، دوره درمان طولانی‌تر می‌شود.
0/5 (0 نظر)
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه کودک را برای درمان ارتودنسی آماده کنیم؟