چه عواملی روی هزینه‌ی درمان ارتودنسی تاثیر می‌گذارند؟

به دلایل مختلفی ممکن است شما یا کودکتان تحت درمان ارتودنسی قرار گیرید. دلیل آن هر چه باشد، تنها نکته‌ای که می‌توانید از آن مطمئن باشید این است که، زمانی که به صورتحساب هزینه‌های درمان ارتودنسی نگاه می‌کنید می‌تواند اندکی غیر منطقی به نظر برسد. اما زمانی که متوجه می‌شوید این هزینه را بابت مراجعات و معاینات متعدد و تنظیمات مکرر ابزار ارتودنسی توسط ارتودنتیست طی چندین ماه یا حتی چندین سال می‌پردازید، به نظر منطقی‌تر خواهند بود. شما تنها بهای یک ابزار فلزی کوچک و سیم‌های فلزی یا دیگر موادی که وارد دهان می‌شوند را نمی‌پردازید. شما در حال پرداخت هزینه‌ی خدمات مکرر از جمله معاینه، بررسی و تنظیم ابزار هستید که همگی بر مبنای سالها تجربه‌ی ارتودنتیست شما خواهند بود.

قیمت درمان‌های ارتودنسی براساس مواد مورد استفاده، زحمتی که در بر خواهد داشت و نیز خدمات ارتودنسی، می‌تواند متفاوت باشد. هزینه‌های مطب‌های ارتودنسی در شهرهای کوچک معمولا کمتر از شهرهای بزرگ است در نتیجه‌ هزینه‌ی درمان نیز کاهش می‌یابد، اینکه در کدام منطقه از کشور زندگی می‌کنید نیز روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت. نکته‌ی پایانی اینکه نوع بریس یا براکتی که شما و ارتودنتیست شما تصمیم گرفته‌اید در درمان ارتودنسی شما استفاده شوند نیز روی هزینه‌های آن تاثیر می‌گذارند. هر یک از این عوامل روی هزینه‌ی درمان ارتودنسی تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند تخمین قیمت دقیق هزینه‌های درمان غیر ممکن شود تا زمانی که به ارتودنتیست مراجعه نمایید.

هزینه‌ درمان ارتودنسی

هزینه‌ درمان ارتودنسی

 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بندهای ارتودنسی: چه هستند و چگونه عمل می کنند؟

به طور کلی، مجموع هزینه‌های درمان ارتودنسی از ابتدا تا انتها می‌تواند بین 500 تا 1000 دلار محاسبه شود. در صورتی که به جای بریس‌های فلزی سنتی از بریس‌های سرامیکی یا بریس‌های “شفاف” استفاده شود، مجموع هزینه‌های درمان 100 تا 500 دلار دیگر افزایش خواهند داشت. بریس‌های لینگوال (یا پشت دندانی که در سمت زبانی دندان‌ها قرار می‌گیرند) بین 2000 تا 40000 دلار هزینه خواهند داشت. بیشتر بودن هزینه‌های درمان به نسبت بریس‌های سنتی، به علت دشواری در دسترسی یا دسترسی نامحدود به برخی قسمت‌های دهان خواهد بود. هزینه‌ی درمان با استفاده از اینویزیلاین (با استفاده از الاینرهای پلاستیکی شفاف) در حال حاضر اندکی بیشتر از بریس‌های سنتی است، بنابراین، مجموع هزینه‌ها بین 700 تا 1500 دلار خواهد بود. البته مانند هر درمان ارتودنتیک دیگری، هزینه‌های درمان با استفاده از اینویزیلاین به میزان پیچیدگی مشکلات دندان برای صاف و یکدست شدن و دوره‌ی درمان بستگی خواهد داشت.گرچه ممکن است هزینه‌های آزمایشگاه برای ساخت اینویزیلاین خیلی بیشتر از بریس‌های سنتی باشد، مجموع هزینه‌ها کاهش می‌یابد زیرا در صورت استفاده از الاینرهای شفاف تعداد جلسات کمتری نیاز است به دندانپزشک مراجعه نمایید، در نتیجه زمان کمتری صرف تنظیم الاینرها خواهد شد، بعلاوه طول درمان نیز کوتاه‌تر خواهد بود، بنابراین، مجموع هزینه‌ها برای بریس‌های فلزی سنتی و الاینرهای اینویزیلاین به یک اندازه خواهد بود.

 

افراد هزینه‌های بریس‌ها را چگونه پرداخت می‌نمایند؟

هزینه‌ درمان ارتودنسی

هزینه‌ درمان ارتودنسی

 

گاهی اوقات، وقتی صحبت از هزینه‌های درمان ارتودنسی به میان می‌آید، برای برخی افراد اصلا اهمیت ندارد که این درمان چقدر برای سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی بدن آنها و فرزندشان اهمیت دارد. خوشبختانه، زمانی که در پی روش‌های مقرون به صرفه برای پرداخت کل هزینه‌های بریس‌ها و درمان ارتودنسی هستید، چندین راهکار پیش روی شما هستند. شرایط هر فرد متفاوت است اما اکثر بیماران حداقل به یکی از راه‌های زیر برای پرداخت هزینه‌ها دسترسی خواهد داشت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراحل نصب کردن براکت ارتودنسی

نخست اینکه، در صورتی که بیمه‌ی دندانپزشکی دارید، در خصوص موارد مشمول بیمه از شرکت بیمه‌ی ارائه دهنده‌ی آن سوال بپرسید. اکثر شرکت‌ها، تنها در صورتی که انجام درمان ارتودنسی به لحاظ پزشکی ضروری باشد، حداقل درصدی از هزینه‌ی بریس‌ها را برای افراد کمتر از 18 سال تقبل می‌کنند (بریس‌ها و الاینرهای اینویزیلاین برای کودکان در حال رشد ضروری هستند). اگر طرح درمان کنونی شما درمان ارتودنسی را پوشش نمی‌دهد، می‌توانید تحت بیمه‌های تکمیلی قرار گیرید که هزینه‌ی زیادی از درمان ارتودنسی را می‌پردازند. درصدی از هزینه که تحت پوشش آنها قرار دارد و میزان پرداخت سالانه‌ی خود را چک کنید تا مطمئن شوید که آیا نیاز است از گزینه‌های دیگر برای پرداخت استفاده نمایید.

گزینه‌ی دیگر استفاده از طرح‌های مختلف در پرداخت هزینه‌ها است که ارتودنتیست‌ها مختلف در اختیار بیماران قرار می‌دهند، از جمله تقسیط هزینه‌ها.

آینده نگر باشید!

هزینه‌ درمان ارتودنسی

هزینه‌ درمان ارتودنسی

 

اکثر ارتودنتیست‌ها توصیه می‌کنند کودکان خود را برای نخستین چکاپ در سن 7 سالگی نزد ارتودنتیست ببرید. در صورتی که هیچ درمان پیشگیرانه‌ی اولیه‌ای نیاز نباشد، ارتودنتیست می‌تواند معین کند که آیا کودک شما در آینده به بریس‌ها نیاز خواهد داشت یا خیر. درمان‌های کامل ارتودنسی معمولا از سنین حدود 12 سال آغاز خواهد شد، زمانی که تمام دندان‌های دائمی درآمده باشند. به این معنا که شما حدود 5 سال وقت دارید برای تامین هزینه‌ی درمان ارتودنسی کودک خود پس انداز کنید.

شاید درمان ارتودنسی در ظاهر درمانی پر هزینه به نظر برسد، با این حال، زمانی که تمام جوانب درمان و مدت زمان لازم برای ایجاد لبخندی زیبا را بسنجید در خواهید یافت که روی آینده‌ی فرزند خود سرمایه گذاری خوبی کرده‌اید.آمده

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع کامپوزیت دندانی
4/5 (1 نظر)