آیا شما نیز یکی از افرادی هستید که از بریس های ارتودنسی بهره مند شده اند؟ اگر آری، پس شما هم به لطف بریس های ارتودنسی می توانید بدون هیچ گونه نگرانی بخندید، که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و درخشش شما شده است. شاید هنوز هم به یاد داشته باشید که روزهایی را که با بریس ها سپری می کردید، برای شما سخت می گذشتند، زیرا در مورد بریس ها پرسش های زیادی داشتید. اینکه آیا می توان با بریس ها شنا کرد؟ و اینکه آیا بقیه افراد هم با این مسئله مشکل دارند؟

ما در این مقاله قصد داریم به بسیاری از این پرسش های شما پاسخ دهیم تا این دوران را با نگرانی کمتری سپری کنید.

پاسخ پرسش های شما آری است! شما می توانید! این کاملاً یک افسانه در مورد زنگ زدن بریس ها است. شنا کردن با بریس ها یا اینویزیلاین ها کاملاً بی خطر است و مشکلی ندارد.

آیا می توان با بریس ها شنا کرد؟

آری! فقط پیش برو. نگران چه چیزی هستی؟ استفاده از بریس ها به این معنی نیست که زندگی ما باید متوقف شود. ما می توانیم برقصیم، به پیاده روی برویم و شنا کنیم، حتی زمانی که بریس ها روی دندان های شما هستند. ابزار بریس ها به اندازه کافی محکم طراحی شده است تا داخل دهان شما دوام بیاورد. این ابزار در مقابل زنگ زدگی مقاومت می کند، زیرا از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است، که باعث می شود زنگ زدن آن دشوار شود، بعلاوه، آلیاژ تیتانیوم به گونه ای طراحی شده است که به صورت 24 ساعته با بزاق شما تطبیق پیدا کند. انتخاب این ماده برای ساخت ابزارهای ارتودنسی بسیار مناسب بوده است، و تقاضای شدید دهان افراد را برآورده می کند.

راحت باشید. ابزار بریس شما نمی تواند با بزاق تخریب شود، چه برسد به مواد شیمیایی اندک موجود در استخر. همانطور که می دانیم، بیشتر مواد شیمیایی موجود در استخر کلر است. بریس تیتانیومی به اندازه کافی قوی است که در برابر کلر موجود در استخر مقاومت کند. این جنس مواد نمی توانند تحت تأثیر این مواد اندک قرار بگیرند یا با آنها آسیب ببینند.

چسبی که با آن براکت های بریس شما را روی دندان های شما چسبانده اند نیز حتی با مدام شنا کردن در استخر نیز از بین نخواهد رفت. هیچ چیز در آب استخر وجود ندارد که ساختار این ماده را تغییر دهد.

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

آیا می توان با اینویزیلاین ها شنا کرد؟

آیا استفاده از بریس های اینویزیلاین هنگام شنا بی خطر است؟ آری. نیازی نیست شنا کردن یا هر نوع ورزش دیگری را متوقف کنید. اینویزیلاین ها از پلاستیک ساخته شده اند، به همین دلیل راهی برای زنگ زدن آن در استخر وجود ندارد. البته، آب شور اقیانوس نیز این چنین است. این ابزار کاملاً برای دهان ما طراحی شده است. بنابراین، پاسخ مثبت است، می توان با اینویزیلاین ها به شنا رفت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تأثیر تغییرات هورمونی روی سلامت دهان و دندان ها

ممکن است این پرسش پیش بیاید که آیا امکان دارد حین شنا کردن اینویزیلاین از دهان خارج شود. البته این پرسش خوبی است. حقیقتی که باید به شما بگوییم این است که، عینک، رابر بندها، و حتی زیر لباس شما به راحتی می توانند داخل آب از شما جدا شوند، اما در مورد اینویزیلاین شما نباید اینطور باشد. این ابزار بر اساس مدل دهان شما ساخته شده است، که به طرز شگفت انگیزی متناسب با تک تک دندان ها، و هر تکه از عضلات، و بافت های داخل دهان شما است.

شما می توانید با بریس ها یا اینویزیلاین ها شنا کنید، در حالی که باید مهم ترین چیز را در ذهن داشته باشید. اینکه شما باید بیش از 20 ساعت در روز الاینرها را استفاده کنید. 20 تا 22 ساعت بهترین زمان استفاده برای دندان های زشت ما خواهد بود. بنابراین اگر شغل شما این است که یک روز کامل در استخر یا آب بمانید، یا مشتاق شنا کردن هستید، برای شما بسیار عالی است که هنگام شنا کردن، الاینرهای اینویزیلاین را استفاده کنید.

با این حال، اگر واقعاً از شنا کردن با اینویزیلاین ها لذت نمی برید، لطفاً مطمئن شوید که چه مدت می خواهید بدون آنها شنا کنید. و الاینر را در یک محفظه تمیز قرار دهید. وقت زیادی را با شنا کردن سپری نکنید، زیرا اگر نمی خواهید کل زمان درمان ارتودنسی شما طولانی شود، فقط 2 ساعت وقت آزاد دارید.

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

آیا می توان با بریس ها یا اینویزیلاین ها ورزش های آبی را انجام داد؟

شنا تنها ورزش آبی نیست. واتر پلو، اسکی روی آب، و موج سواری نیز در هوای گرم بسیار محبوب هستند. یک مشکل وجود دارد. “من بریس دارم!”

شما می توانید در حالی که بریس ها یا اینویزیلاین ها روی دندان های شما قرار دارند شنا کنید. انجام ورزش های آبی نیز با الاینرهای ارتودنتیک بی خطر است و مشکلی ندارد. ما نمی توانیم به خاطر آنها از همه چیز کناره بگیریم. آنها نباید سر راه زندگی ورزشی رنگارنگ ما قرار بگیرند!

اما به خاطر داشته باشید، هنگام انجام این ورزش های آبی، لازم است حتماً برای لب ها و دندان های دوست داشتنی خود یک محافظ بپوشید. این ورزش ها ممکن است شما را در معرض خطر آسیب به دهان و دندان ها قرار دهند. والیبال ممکن است به صورت شما یک ضربه با مزه کند. اما پس از آن ترک خوردن یکی از دندان ها یا بریس های شما را در پی خواهد داشت. در شرایط جدی تر، ممکن است لازم باشد برای معالجه به دندانپزشک مراجعه کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتباط بین سینوس ها و دندان های شما

در طول دوره درمان ارتودنسی، ضربه ناگهانی به ابزار شما آسیب خواهد رساند. این به راحتی باعث می شود که دهان شما با بریس ها بریده شود، که به این معنی است که باید مبلغ اضافی برای درمان دندان های خود هزینه کنید و یک اینویزیلاین یا بریس جدید برای شما ساخته شود. یک محافظ دندان، خطر آسیب دیدن دندان ها یا بریس های شما را کاهش می دهد، و به نوعی از جیب شما محافظت می کند.

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

شنا کردن حین درمان ارتودنسی

آیا با ریتینر یا نگهدارنده های ارتودنتیک می توان شنا کرد؟

بریس های ثابت بیشتر کارهای درمان ارتودنسی شما را انجام می دهند. با این حال، شما همچنین ممکن است مجبور باشید برای مدتی در طول درمان خود از نگهدارنده ها یا ریتینرهای فلزی و پلاستیکی متحرک استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است قبل از دریافت بریس های دائمی مجبور باشید از نگهدارنده ها استفاده کنید. این نگهدارنده ها دندان های شما را برای بریس ها آماده می کنند. یا ممکن است ارتودنتیست شما پس از برداشتن بریس های شما بخواهد در طول روز از نگهدارنده های متحرک استفاده کنید. نگهدارنده ها در صاف نگه داشتن دندان ها به شما کمک می کنند تا زمانی که آنها در جای خود جای بگیرند.

ممکن است هنگام شنا نتوانید نگهدارنده های فلزی متحرک را بپوشید. برخی از نگهدارنده ها ممکن است حاوی موادی باشند که می توانند با آب استخر آسیب ببینند. حتی اگر نگهدارنده های متحرک شما تحت تأثیر آب استخر قرار نگیرند، ممکن است ارتودنتیست از شما بخواهد هنگام شنا آنها را از دهان خارج کنید. این شامل شنا در دریا و همچنین در استخر می شود. این نگهدارنده ها در جای خود ثابت نیستند. آنها گاهی اوقات می توانند هنگام شنا یا دست و پا زدن در آب از دهان خارج شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است آنها را گم کنید، یا ممکن است کسی به طور تصادفی روی آنها پا بگذارد و به آنها آسیب برساند.

قبل از آغاز درمان ارتودنسی خود، در مورد تعداد دفعاتی که شنا می کنید با ارتودنتیست خود صحبت کنید. گرچه این ممکن است روی درمان اصلی شما با بریس ها تأثیر نگذارد، اما ممکن است روی نگهدارنده های متحرکی که استفاده می کنید تأثیر بگذارد. هنگامی که ارتودنتیست شما بداند که شما یک شناگر حرفه ای هستید، در صورت نیاز می تواند درمان شما را تطبیق دهد.

با بریس ها چه کارهایی نباید انجام داد؟

از دندان ها جز برای جویدن غذا استفاده نکنید.

از دندان های خود سوء استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید چیزی بجوید. دندان های ما در حال استفاده از بریس ها یا اینویزیلاین ها کاملاً ضعیف هستند. آنها با الاینرها، محکم به یکدیگر متصل هستند. بنابراین، نیروی ناشی از بریس ها ممکن است منجر به جابجا شدن دندان ها شود. و مینای دندان ها نیز به راحتی آسیب می بیند.

خوراکی های سرد نخورید.

خوردن خوراکی های سرد، دقیقاً مانند یخ های مکعبی، ممنوع است. آنها منجر به بروز واکنش بسیار حساس دندان ها و لثه ها خواهند شد. این همان چیزی است که ما هرگز نمی خواهیم در طول درمان ارتودنسی خود تجربه کنیم. به خاطر داشته باشید، که دندان های شما ضعیف هستند! تماس خوراکی سرد برای مدت زمان طولانی با دندان ها ممکن است حساسیت دندان ها و لثه ها را اضافه کند. به طور جدی، الاینرها خارج خواهند شد. برخی افراد تبخال و بثورات لثه را تجربه می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بندهای ارتودنسی: چه هستند و چگونه عمل می کنند؟

خوراکی های سفت نخورید.

خوراکی های سفت از تمام جهات فشار غیر ضروری به دندان ها وارد خواهند کرد. و جویدن چیزهای سفت باعث خواهد شد که براکت هاو سیم های استیل ضد زنگ ارتودنسی شکسته شوند. این چیزهای سفت به لثه ها، زبان و مغز آسیب خواهند رساند.

خوراکی های خیلی شیرین، ترش یا چسبناک نخورید.

اگر زائقه شیرینی دارید، از لحظه دریافت بریس های ارتودنسی، باید برای مدتی، عادات غذایی خود را تغییر دهید. شما باید از آبنبات ها ، پاپ کورن ها ، لیموها و آدامس ها دور بمانید. آنها خیلی شیرین، یا خیلی ترش و چسبناک هستند. شاید فدا کردن این عادت ها بدبختی به نظر برسد. در حالی که، می دانید، زمان درمان ارتودنتیست موقتی است. پس از آن، لبخندی جذاب و درخشان به دست خواهید آورد. این درمان تنها یک یا دو سال است.

مواد غذایی حاوی قند زیاد، قند را داخل دهان ما به جا می گذارند، که باعث افزایش رشد و تکثیر باکتری ها خواهد شد. این باکتری ها عامل حفره های دندانی ما هستند. آنها باعث می شوند دندان های ما پوسیدگی، تغییر رنگ و در نهایت بوی بد دهان را تجربه کنند.

و غذای ترش مینای دندان های ما، بیرونی ترین قسمت دندان های ما، را فرسوده می کند. و آنها قادر هستند در محیط اطراف براکت و سطح دندان های ما باقی بمانند. و این خوراکی های ترش به جا مانده منجر به تشکیل لکه های رنگی روی دندان ها خواهند شد که به راحتی در لبخند ما قابل مشاهده خواهند بود. آنها چندان مشهود نیستند، تا زمانی که بریس ها برداشته شوند. هنگامی که بریس های ما برداشته می شوند، برای ما خیلی دیر است که برای متوقف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

بنابراین بگذارید دوباره بگویم، خوراکی هایی که خیلی شیرین، ترش یا چسبنده هستند را نخورید. اگر دندان های خود را دوست دارید، هنگامی که از بریس ها یا اینویزیلاین ها استفاده می کنید، از این خوراکی ها دور بمانید.

نوشیدنی داغ ننوشید.

مواد بریس ها و اینویزیلاین های ما در برابر کلر مقاوم است. اما در برابر نوشیدنی ها و آب و هوای داغ شکست خواهد خورد. هرگز آنها را مستقیماً در معرض آفتاب یا داخل ماشین در هوای گرم نگذارید.

بریس ها و الاینرهای اینویزیلاین لبخند و اعتماد به نفس را برای ما به ارمغان می آورند. هرگز اجازه ندهید که افسانه ها و شایعات در مورد بریس ها در زندگی ما اختلال ایجاد کنند. به هیچ وجه مشکلی پیش نخواهد آمد! با بریس ها به شنا بروید و از آب بازی لذت ببرید.

0/5 (0 نظر)