ارتودنتیست ها چه می کنند؟

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که مشکلات مربوط به موقعیت، تراز یا فاصله دندان ها و بی نظمی های مرتبط با آنها را در صورت و فک تشخیص داده و درمان می کنند. ارتودنتیست برای اصلاح این مشکلات از درمان های ویژه ای، از جمله بریس ها و سایر ابزارهای دهانی استفاده می کنند.

چرا من (یا عزیزانم) باید تحت درمان ارتودنسی قرار بگیریم؟

دو دلیل خوب وجود دارد: زیبایی و عملکرد. داشتن یک لبخند جذاب نه تنها دید مردم را نسبت به شما تغییر می دهد، بلکه تصویر شما از خود را نیز ارتقاء می دهد. درمان ارتودنسی همچنین اجازه می دهد تا دندان های شما بهتر عمل کنند و تمیز نگه داشتن آنها را آسان تر می کند، که می تواند سلامت عمومی شما را بهبود دهد.

درمان ارتودنسی از چه زمانی باید آغاز شود؟

شما هرگز برای آغاز درمان ارتودنسی آنقدر پیر نیستید- اما اگر از سنین پایین تری شروع کنید، ممکن است درمان مشکلات شما راحت تر باشد. انجمن ارتودنتیست های آمریکا توصیه می کند کودکی که ممکن است به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشد باید در حدود سن 7 سالگی برای اولین ویزیت مراجعه کند.

سوالات رایج ارتودنسی

سوالات رایج ارتودنسی

چگونه می توانم مشکل احتمالی بایت خود را تشخیص دهم؟

دندان هایی که جلو آمده، فشرده یا خارج از موقعیت هستند، نشانه های واضحی هستند که به درمان نیاز دارند. علائم کمتر آشکار عبارتند از تنفس دهانی، گاز گرفتن مکرر گونه یا کام، مشکلات گفتاری، و مکیدن انگشت شست پس از 3 تا 4 سالگی. اگر دندان ها هنگام بسته شدن دهان به درستی روی یکدیگر قرار نمی گیرند، یا اگر فک های شما صدا تولید می کنند یا حین حرکت جابجا می شوند، این نیز ممکن است نشان دهنده یک مشکل ارتودنتیک باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ونیر و لمینیت دندان: آنچه باید بدانید

آیا دریافت بریس ها درد دارد؟ استفاده از آنها چطور؟

دریافت بریس ها معمولاً بدون درد است. برخی از افراد در چند روز نخست یا بیشتر، تا وقتی که به استفاده از ابزارهای خود عادت کنند، دردهای جزئی را تجربه می کنند؛ گاهی اوقات تنظیمات دوره ای نیز ممکن است باعث بروز درد شوند، گرچه معمولاً فقط مدت کوتاهی طول می کشد. مسکن های بدون نسخه می توانند برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده شوند، اما معمولاً غیر ضروری هستند.

درمان چه مدت طول می کشد؟

برای هر فرد متفاوت است، اما به طور کلی مرحله فعال درمان (یعنی استفاده از بریس یا ابزارهای دیگر) ممکن است از 6 تا 30 ماه طول بکشد. پس از آن، یک ریتینر استفاده می شود.

چند وقت یک بار باید برای یک قرار ملاقات حضوری مراجعه کرد؟

به کاری که انجام می شود بستگی دارد، و اینکه چند وقت یکبار باید تحت نظر باشید. در طول درمان فعال، معمولاً هر 4 تا 10 هفته یک مرتبه باید به مطب ارتودنتیست خود مراجعه کنید.

آیا کشیدن دندان نیاز است؟

اگر دندان های شما به شدت فشرده هستند (چون دهان شما خیلی کوچک است که نمی تواند به درستی همه آنها را در خود جای دهد)- یا اگر دندان های نهفته دارید (دندان هایی که در زیر خط لثه توسط دندان های دیگر گیر افتاده اند) – ممکن است کشیدن لازم باشد. در مورد بیماران کم سن تر، درمان زود هنگام ممکن است کشیدن را غیر ضروری کند.

آیا باید مراقب آنچه می خورم باشم؟

آری- شما باید از خوردن انواع غذاهایی که ممکن است به بریس های شما آسیب بزنند یا کنار آنها گیر کنند اجتناب کنید. برخی از آنها شامل سبزیجات خام، آبنبات سفت، کارامل، تافی و تکه های یخ هستند (خوشبختانه بستنی مشکلی ندارد). ارتودنتیست فهرستی از غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید به شما خواهد داد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نگین یا براکت توربو چیست؟

آیا می توانم ورزش کنم/ ساز خود را بنوازم؟

در یک کلام: آری. البته، چه از بریس استفاده کنید یا خیر، توصیه می کنیم هنگام انجام بیشتر ورزش ها از محافظ دندان استفاده کنید. نوازندگان به طور کلی می توانند سازهای خود را مانند قبل بنوازند، اما ممکن است پس از دریافت بریس ها به یک دوره کوتاه مدت نیاز داشته باشند تا به آنها عادت کنند.

تا زمانی که در حال انجام درمان ارتودنسی هستم آیا هنوز هم باید به دندانپزشک عمومی خود مراجعه کنم؟

البته- در واقع، این مراجعات مهم تر از همیشه هستند! هنگامی که از بریس استفاده می کنید، عاری نگه داشتن دندان ها از پلاک (و احتمالاً پوسیدگی) می تواند چالش برانگیز باشد. دندانپزشک شما می تواند با تمیز کردن و معاینات مکرر به شما کمک کند تا از این مشکلات جلوگیری کنید.

آیا در صورت داشتن بریس باید بیشتر دندان هایم را مسواک بزنم؟

با استفاده از بریس، شما باید حداقل سه بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید تا دندان ها، لثه ها و دهان خود را سالم و تمیز نگه دارید. مسواک زدن منظم به حذف مواد غذایی که ممکن است بین بریس های شما گیر کرده اند کمک کند.

همچنین باید روزانه از نخ دندان استفاده کنید تا بین بریس‌های خود جایی که مسواک شما نمی‌تواند به آن برسد قرار بگیرید. ارتودنتیست شما می تواند نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از قرار دادن بریس ها روی دندان ها را به شما آموزش دهد.

سوالات رایج ارتودنسی

سوالات رایج ارتودنسی

آیا پس از برداشتن بریس هایم از نگهدارنده استفاده خواهم کرد؟

تقریباً همیشه، پاسخ مثبت است: اگر از نگهدارنده استفاده نکنید، دندان های شما می توانند به سرعت از موقعیت خود خارج شوند- و سپس تمام تلاشی که برای درمان شما انجام می شود از بین خواهد رفت! نگهدارنده شما به شما کمک می کند تا آن لبخند زیبا را برای تمام عمر حفظ کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی و سلامت لثه – بخش اول

آیا مراقبت های ارتودنسی گران هستند؟

مراقبت های ارتودنسی یک سرمایه گذاری بلندمدت برای سلامت و تندرستی شما هستند. با این حال، هزینه آن مانند دیگر قیمت های مصرف کننده با سرعت زیاد افزایش نیافته است، و بسیاری از گزینه های پرداخت در دسترس هستند که باعث می شوند مراقبت های ارتودنسی مقرون به صرفه باشند. با توجه به هزینه واقعی زندگی با دندان های مشکل دار، درمان ارتودنسی می تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد.

0/5 (0 نظر)