معمولاً افراد با از دست دادن هر دندانی تصور می کنند ظاهر آنها بسیار عجیب و غیر قابل تحمل شده است و این اتفاق تنها برای افراد خاصی رخ می دهد!

ما در این مقاله می خواهیم برای شما توضیح دهیم اگر این اتفاق برای شما رخ داد نگران نباشید! زیرا هم راه حل دارد، و هم مشکلی است که برای افراد زیادی پیش می آید و کاملاً طبیعی است.

بر اساس اعلام کالج آمریکایی متخصصین دندانساز، حدود 178 میلیون فرد آمریکایی حداقل یک دندان خود را از دست داده اند- یعنی تقریباً 50% از جمعیت این کشور. همانطور که مشاهده می کنید، این یک پدیده نسبتاً شایع است و به عوامل متعددی از جمله ژنتیک، بهداشت نامناسب دهان و عدم دسترسی به مراقبت های دندانی و غیره مربوط می شود.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به موارد زیر:

  • چند نفر چند دندان از دست داده اند؟
  • روندها و الگوهای مربوط به از دست دادن دندان
  • در صورت از دست دادن دندان چه باید کرد؟

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا همه چیزهایی که باید در مورد از دست دادن دندان بدانید، و معنی آن برای شما را بدانید.

دندان از دست رفته افراد جامعه

دندان از دست رفته افراد جامعه

پرسش های متداول در مورد از دست دادن دندان

در اینجا پاسخ به متداول ترین پرسش ها در مورد از دست دادن دندان وجود دارد:

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پاکسازی و جرم گیری دندان در ارتودنسی

به طور متوسط ​​هر فرد چند دندان از دست می دهد؟

میانگین تعداد دندان های از دست رفته برای افراد بزرگسالان بین 20 تا 64 سال 5/6 است. به عبارت دیگر در آن محدوده سنی میانگین تعداد دندان ها 5/25 است. اکثر افراد بزرگسال اگر هیچ دندانی از دست نمی دادند، 32 دندان داشتند.

چند نفر در ایالات متحده دندان از دست داده اند؟

بر اساس گزارش کالج آمریکایی دندانسازها، حدود 178 میلیون نفر در ایالات متحده حداقل 1 دندان خود را از دست داده اند و حدود 40 میلیون آمریکایی تمام دندان های خود را از دست داده اند. از دست دادن دندان در افراد مسن شایع تر است، زیرا حدود 30 درصد از افراد بزرگسال بین 65 تا 74 سال تمام دندان های خود را از دست می دهند.

آیا باید برای دندان های از دست رفته جایگزین قرار داد؟

آری، شما به دلایلی قطعاً باید برای دندان های از دست رفته خود جایگزین قرار دهید. دلایل زیبایی شناختی واضحی وجود دارند، اما دلایل سلامتی بسیار مهم تر هستند و می توانند زندگی شما را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهند. وقتی دندان های از دست رفته را جایگزین نمی کنید:

  • خطر ابتلا به بیماری لثه در شما افزایش می یابد
  • دندان های شما ممکن است جابجا شوند و از جای خود خارج شوند
  • گونه های شما فرو رفته خواهند شد
  • استخوان فک شما تخریب می شود
  • خوردن سخت تر خواهد شد

بهترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته کاشت ایمپلنت های دندانی است. ایمپلنت های دندانی از یک پست تشکیل شده اند که درون استخوان فک شما قرار می گیرد و به بخشی از فک شما تبدیل می شود و درست مانند ریشه دندان های طبیعی شما عمل می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  استفاده از ارتودنسی با وجود روکش، ونیر یا ایمپلنت دندانی

در بالای پست و بالای خط لثه روکش قرار دارد که بخشی از دندان است که می توانید آن را مشاهده کنید. ایمپلنت ظاهر، احساس و عملکردی شبیه یک دندان طبیعی دارد.

قرار دادن جایگزین برای دندان های از دست رفته نه تنها به دلایل زیبایی مهم است، بلکه به این دلیل که ریشه های دندان های طبیعی به محکم نگه داشتن استخوان فک و دندان های اطراف در جای خود کمک می کنند و ایمپلنت ها نیز به ارائه همان عملکرد کمک می کنند.

دندان از دست رفته افراد جامعه

دندان از دست رفته افراد جامعه

آیا داشتن دندان از دست رفته اشکالی ندارد؟

شما نباید از داشتن دندان های از دست رفته خجالت بکشید، حداقل 178 میلیون آمریکایی حداقل 1 دندان خود را از دست داده اند. اما شما به خاطر خودتان باید برای دندان های از دست رفته خود جایگزین قرار دهید.

همانطور که در بالا اشاره شد، بهترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته کاشت ایمپلنت های دندانی است، با این حال، این گران ترین گزینه نیز هست و در حد بودجه هر کسی نیست. در این صورت، یک دست دندان مصنوعی با کیفیت نیز گزینه خوبی است.

چند نفر هیچ دندانی ندارند؟

تقریباً 40 میلیون آمریکایی هیچ دندان طبیعی ندارند- و 30 درصد از افراد بزرگسال بین 65 تا 74 سال در حال از دست دادن همه دندان های خود هستند. این امر بیشتر در میان جمعیت های محروم از نظر اقتصادی شایع است.

دلایل از دست دادن دندان

دلایل زیادی وجود دارند که چرا فردی ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهد، که شایع ترین آنها عبارتند از:

  • ضربه فیزیک
  • پوسیدگی دندان
  • فرسایش و استفاده روزانه
  • سرطان
  • بیماری استخوان
  • بیماری لثه
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع فضا نگهدار های ارتودنسی

عوامل خاصی وجود دارند که می توانند این علل از دست رفتن دندان را تشدید کنند، مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سیگار کشیدن و سن. بر اساس مؤسسه ملی سلامت، افراد مسن، سیگاری ها و افرادی که درآمد کمتری دارند، بیشتر احتمال دارد که هیچ دندانی برای آنها باقی نماند.

نتیجه گیری

حدود 50 درصد از جمعیت، یا حدود 178 میلیون آمریکایی، حداقل یک دندان خود را از دست داده اند. و 40 میلیون آمریکایی در حال از دست دادن همه دندان های خود هستند. بنابراین اگر دندان های شما از دست رفته اند، مطمئنا تنها نیستید و نباید احساس شرمندگی کنید. اما اگر می توانید، قطعاً باید برای دندان یا دندان های از دست رفته خود جایگزین قرار دهید- در حالت ایده آل با ایمپلنت های دندانی، اما اگر این در محدوده بودجه شما نمی گنجد، یک مجموعه با کیفیت از پروتزهای مصنوعی دندانی بهترین جایگزین برای آنها خواهند بود.

با دندانپزشک خود در مورد گزینه های خود برای جایگزینی دندان های از دست رفته صحبت کنید، زیرا هیچ وقت برای مراقبت از لبخندتان دیر نیست.

0/5 (0 نظر)