درمان ارتودنسی می تواند آنقدر روتین و عادی به نظر برسد که گاهی اوقات والدین اصلاً متقاعد نمی شوند که ترس کودک آنها از ارتودنسی واقعی است. ترس از درد، از روند کارگذاری ابزار، از گیر کردن غذا اطراف آنها، و ترس از خجالت کشیدن آنقدر می تواند زیاد باشد که باعث شود هر کودکی از فکر کردن به مراجعه به ارتودنتیست خودداری نماید. ما در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد چگونه می توانید به کودک خود کمک کنید به ترس و اضطراب خود فائق بیاید تا درمان موفقی داشته باشد.

ترس از درد ارتودنسی

هیچ یک از ما از درد و ناراحتی لذت نمی بریم و کودکان بویژه می توانند روی هر احساسی، یا هر حسی که تصویر پردازی کنند متمرکز شوند. تجربه های منفی گذشته در زمینه درمان های دندانپزشکی می تواند دیدگاه آنها را تغییر دهد و روی واکنش ها/ تجربیات آنها تأثیر بگذارد. حساس بودن نسبت به ترس کودک مهم است. ترس ها می توانند وخیم تر شوند اگر شما تنها سعی کنید آنها را نادیده بگیرید. به آنها اطلاعات بدهید و با تشویق های مثبت به آنها کمک کنید با ابزارهای واقعی به این ترس ها فائق بیایند. ناراحتی زمانی می تواند اتفاق بیفتد که بریس ها تنظیم می شوند، وقتی دندان ها در حال جابجا شدن هستند، و با عادت کردن دهان به ابزارهای داخل دهان کاهش پیدا می کند، اما طی این فرایند در هر زمانی درد تشدید نمی شود. ترس هایی که در مورد درمان ارتودنسی وجود دارد اغلب شامل ترس از تزریق هایی است که صورت می گیرند. اما طی روند کارگذاری هیچ تزریقی نیاز نیست! اکثر کودکان در طول درمان هرگز حتی هیچ نوع بی حس کننده ای نیاز ندارند. اگر کودک شما واقعاً ترس از درد دارد، از قبل به ارتودنتیست او اطلاع دهید تا بتواند این ترس را برطرف کند و ابزارهایی برای مبارزه با این ترس، هم در منزل و هم در مطب در اختیار کودک قرار دهد.

ترس از ارتودنسی

ترس از ارتودنسی

ترس از کارگذاری براکت روی دندان

بسیاری از کودکان داستان هایی از زبان کودکان دیگر شنیده اند یا از تخیلات فعال خود برای ساخت سناریوهای بسیار خارق العاده ای استفاده کرده اند که ممکن است هنگام قرار دادن بریس ها روی دندان ها اتفاق بیفتند. ترس هایی که در مورد درمان ارتودنسی وجود دارد اغلب ناشی از عدم اطلاع درست است. کودکان اغلب از این شگفت زده می شوند که فرایند واقعی چقدر ساده است! دانستن اینکه بریس ها چگونه نصب می شوند می تواند به کودک شما کمک کند چگونه برای دریافت بریس ها آماده شوند. اگر کودک شما نگرانی واقعی در مورد این فرایند دارد از قبل آن را با ارتودنتیست او در میان بگذارید. ما می توانیم کمک کنیم و به او نشان دهیم از چه موادی استفاده می کنیم و نحوه کارگذاری ابزار را برای او توضیح دهیم. این به حل مشکل ترس او کمک می کند. علاوه بر این، ما می توانیم کمک کنیم کودک شما مطمئن شود و شک های او در مورد اطلاعات واقعی برطرف شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مسواک های مناسب درمان ارتودنسی

جلسات اصلی برای دریافت بریس ها عموماً حدود دو ساعت طول می کشند. کودک شما کل فرایند را از ابتدا تا انتها با همراهی شما سپری خواهد کرد. برای دریافت براکت ها، دندان ها با دقت (و بدون هیچ دردی) آماده خواهند شد، سپس ارتودنتیست با دقت هر براکت را روی هر دندان قرار خواهد داد. پس از قرار گیری براکت ها روی دندان ها، سیم کمانی نصب خواهد شد و بندها تنظیم خواهند شد تا سیم را در جای خود نگه دارند. به کودک شما موم ارتودنسی داده خواهد شد تا روی بخش های بیرون زده بریس ها قرار دهد تا زمانی که به وجود آنها داخل دهان خود عادت کند. علاوه بر این، نکاتی برای درمان ناراحتی های اولیه جابجا شدن دندان ها با بریس ها و ابزارهای جدید به شما داده خواهد شد. شما می توانید به کودک خود کمک کنید با ترس های خود در مورد درمان ارتودنسی مواجه شود.

ترس از ارتودنسی

ترس از ارتودنسی

ترس از گیر کردن غذا اطراف ابزار ارتودنسی

وقتی صحبت از ترس کودک شما در مورد درمان ارتودنسی به میان می آید، مهم است افراد بزرگسال اطراف او ذهن خود را از چیزی که اکنون هستند به چیزی که در جوانی بوده اند برگردانند. کودکان بیشتر از افراد بزرگسال مسائل را جدی می گیرند. کودکان واقعاً نکران گیر کردن ذرات غذا به دندان های خود، و چگونه به نظر رسیدن ظاهر آنها در مقابل هم سالان خود هستند. با قرار دادن ابزراهایی برای برطرف کردن این مشکل و مراقبت از بریس های خود، در اختیار کودک، او را توانمند کنید. برای آنها توضیح دهید چه غذاهایی ممکن است مشکل آفرین باشند و آن غذاها را چگونه با دقت بیشتری بخورند. نوشیدن/ داخل دهان گرداندن آب می تواند به زدودن ذرات کمک کند. دادن یک مسواک قابل حمل به کودک برای استفاده هنگام رفتن به مدرسه می تواند کمک خوبی به او باشد. یک آینه جیبی می تواند کمک کند کودک ذرات غذای گیر کرده کنار ابزار خود را بردارد. به او یادآوری کنید که حتی افرادی که بریس ندارند نیز ممکن است کنار دندان های آنها غذا گیر کند. با استفاده از ابزارها و طرح مناسب، کودک شما به راحتی می تواند بدون هیچ نگرانی در طول درمان ارتودنسی هر چه می خواهد بخورد.

ترس از ارتودنسی

ترس از ارتودنسی

ترس از برخورد اطرافیان با ظاهر ارتودنسی

می توانید به کودک خود کمک کنید به ترس های خود از بریس های ارتودنسی فائق بیاید و از روند درمان خود بیشتر لذت ببرد. برای کودکان غیر عادی نیست که نگران این باشند که ظاهر آنها برای دوستانشان چگونه به نظر خواهد رسید. کودکان نگران این هستند که به خاطر بریس ها مورد تمسخر یا آزار و اذیت دیگران قرار بگیرند یا اینکه چگونه ممکن است آنها باعث شوند ظاهر آنها نازیبا به نظر برسد. با گفتن این موضوع که در حال حاضر چه تعداد از همسالان او از بریس ها استفاده می کنند، به کودک خود کمک کنید تا از داشتن بریس ها هیجان شده شود. با انتخاب رنگ لیگاچورها به سلیقه او، برایش سرگرمی فراهم کنید تا از داشتن آنها لذت ببرد. این نکته را به او تأکید کنید که دوره استفاده از این ابزار کوتاه است اما لذت از نتایج آن تا پایان عمر ادامه دارد و به او یادآوری کنید چه تعداد افراد در سراسر دنیا هستند که علیرغم تمایلشان نمی توانند از این ابزار استفاده کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی و سلامت لثه – بخش دوم
0/5 (0 نظر)