روکش ها، بریج ها، ایمپلنت ها و موارد دیگر چگونه روی درمان شما تأثیر می گذارند؟

اگر قصد دارید از ترمیم کننده های شفاف اینویزیلاین برای درمان مال اکلوژن خود استفاده کنید، اما ترمیم های دندانی مانند روکش، ایمپلنت، ونیر یا بریج دارید، در وهله اول ممکن است به این فکر کنید که آیا قادر به استفاده از آنها هستید یا خیر. از این گذشته، الاینرهای شفاف اینویزیلاین اغلب به دور دندان های طبیعی قرار می گیرند. علاوه بر این، حتی اگر تعدادی از دندان های خود را از دست داده باشید، آیا آنها مؤثر هستند؟ برای پی بردن به این مسائل به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

آیا با روکش ها می توان از درمان اینویزیلاین استفاده کرد؟

خوشبختانه، در اکثر مواقع روکش ها به تنهایی مانع استفاده بیماران از الاینرهای اینویزیلاین نمی شوند. تری های الاینر را می توان به گونه ای قالب گیری کرد که روی شکل روکش قرار بگیرند، درست مانند هر دندان طبیعی دیگری.

با این حال، بیماران باید به برداشتن الاینرهای خود توجه بیشتری داشته باشند و مراقب باشند که فقط لبه تری را بکشند، نه روکش خود را. علاوه بر این، آنها در طول درمان با اینویزیلاین نباید روکش های دندانی جدید را دریافت کنند، زیرا این امر می تواند تناسب الاینر را از بین ببرد. این یکی از شرایطی است که درمان اینویزیلاین با قرار دادن روکش روی دندان سازگار نیست.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آماده سازی برای درمان ارتودنسی در طول دوران شیوع کرونا ویروس

بنابراین، ضروری است که یا قبل از شروع درمان با اینویزیلاین، روکش دندان را دریافت کنید یا روند دریافت روکش را به پایان درمان موکول کنید.

اینویزیلاین با روکش دندانی

اینویزیلاین با روکش دندانی

آیا درمان اینویزیلاین با ایمپلنت های دندانی جواب می دهد؟

در بیشتر موارد، بله، الاینرهای شفاف اینویزیلاین با ایمپلنت های کامل دندانی نیز کار خواهند کرد. ممکن است در مورد کارایی آنها شک داشته باشید، زیرا ایمپلنت ها، بر خلاف دندان های طبیعی، بی حرکت و غیر متحرک هستند.

با این حال، از آنجا که الاینرهای اینویزیلاین در یک زمان تنها چند ناحیه از دندان ها را درمان می کنند، این کار را می توان به راحتی تحت تعدادی از شرایط انجام داد. ممکن است شرایطی وجود داشته باشند که هیچ راه حل قابل قبولی وجود نداشته باشد، مانند:

  • ایمپلنت در نزدیکی مال اکلوژن قرار دارد (تحت شرایط خاص)
  • بیشتر از دو دندان ایمپلنت هستند (همیشه یک معامله شکن نیست، اما گاهی اوقات می تواند باشد)
  • تعداد اندکی دندان طبیعی باقی مانده است.

ایمپلنت ها را نمی توان جابجا کرد، اما این یک عامل محدود کننده نیست، زیرا بقیه دندان هایی که باید جابجا شوند، وجود خواهد داشت. الاینرها در اطراف ایمپلنت ها کار خواهند کرد. برای ترتیب دادن این فرایند، برای یک مشاوره رایگان با یک متخصص ارتودنسی دارای مجوز با تجربه برنامه ریزی کنید. آنها تخصص لازم برای تعیین درمان های مناسب مورد نیاز برای نیازهای بهداشت دهان و دندان شما را خواهند داشت.

آیا با ونیرها می توان از الاینرهای اینویزیلاین استفاده کرد؟

تا زمانی که مواد ونیر با دوام و تازه باشد و به درستی چسبانده شده باشد، بله- می توان از الاینرهای شفاف اینویزیلاین با ونیرهای دندانی استفاده کرد. مسلماً الاینرهای شفاف اینویزیلاین نسبت به بریس ها تنها کمی بیشتر می توانند با روکش ها قابل استفاده باشند، زیرا چسب ارتودنسی بهتر از مواد روکش به مینای دندان طبیعی می چسبد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا باید قبل از صبحانه مسواک زد یا بعد از صبحانه؟

از آنجا که پس از نصب ونیرها، ممکن است مشکلات اکلوزال ظاهر شوند، اکثر ارتودنتیست ها توصیه می کنند قبل از اقدام به درمان با الاینرهای اینویزیلاین، آنها را نصب کنند. همچنین، اگر به اتصالات اینویزیلاین نیاز دارید تا الاینرها تناسب بهتری داشته باشند، اما تنها منطقه مناسب برای آن اتصالات ونیر است، ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده از الاینرها و روکش ها با یکدیگر نباشید. برای اطلاعات بیشتر با ارتودنتیست خود مشورت کنید.

اینویزیلاین با روکش دندانی

اینویزیلاین با روکش دندانی

آیا درمان اینویزیلاین با بریج کار می کند؟

در بیشتر موارد، درمان اینویزیلاین می تواند با ترمیم بریج دندانی کار کند و قطعاً مؤثر خواهد بود؛ گرچه بریج ها ثابت هستند و نمی توان آنها را جابجا کرد، اما دندان های طبیعی اطراف آنها می توانند جابجا شوند. با این حال، اگر متخصص ارتودنسی احساس کند که بریج می تواند حرکت ضروری دندان را مختل کند، ممکن است نیاز باشد تا زمان انجام درمان ساختار بریج به طور موقت برداشته شود. به همین دلیل، اکثر متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند در صورت امکان، نصب بریج را تا بعد از درمان اینویزیلاین متوقف کنید، مگر اینکه عوامل اضافی خلاف این را ایجاب کنند. اگر قبلاً یک بریج از پیش نصب شده دارید، در مورد بهترین روش ممکن بعدی با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید.

آیا در صورت از دست رفتن تعدادی از دندان ها می توان از درمان اینویزیلاین استفاده کرد؟

الاینرها یک انتخاب عالی برای مواردی هستند که یک یا چند دندان از دست رفته اند!

اگر قبلاً ایمپلنت یا ترمیم های دندانی را نداشته اید، ارتودنتیست شما ممکن است توصیه کند صبر کنید تا درمان ارتودنسی کامل شود. در حین همراستا کردن دندان ها، در قسمت هایی که از دست رفتن دندان ها باعث ایجاد شکاف شده است می توان آن را با یک قطعه پلاستیکی پر کرد که از دندان های طبیعی تقلید می کند، و یک راهکار فوری برای مشکل است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با انواع روکش های دندانی

در برخی موارد، ارتودنتیست شما ممکن است انجام کارهای ترمیمی را قبل از درمان ارتودنسی توصیه کند. در هر صورت، همیشه خوب است که قبل از اتخاذ تصمیمات بزرگ، پیچیده یا پر هزینه مالی، با یک متخصص ارتودنسی مورد اعتماد مشورت کنید تا نظر دوم ارزشمندی را از یک متخصص دریافت کنید.

0/5 (0 نظر)