تابستان است و زمان فوق العاده ای از سال برای استراحت و تفریح! برای بسیاری از افراد، این فصل از سال به معنای سفر رفتن است، خواه رفتن به منزل اقوام و نزدیکان، رفتن به ساحل دریا یا دریاچه، رفتن به سفرهای کاری، رفتن به کوه یا حتی رفتن به سفرهای خارج از کشور. اگر شما بریس دارید، برنامه ریزی کردن از قبل برای آنکه همه چیز به راحتی پیش برود و درمان شما در مسیر خود قرار داشته باشد می تواند کمک کننده باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان برخی نکات کمک کننده برای سفر رفتن در طول دوره ای بپردازیم که از بریس های ارتودنسی استفاده می کنید.

مراجعه به ارتودنتیست قبل از سفر را فراموش نکنید.

یک مرتبه مراجعه به ارتودنتیست قبل از شروع بسته بندی برای رفتن به سفر را در صدر فهرست برنامه های خود قرار دهید. اگر قرار بوده است که یک مرتبه برای چکاپ یا تنظیم ابزار ارتودنسی خود مراجعه کنید، بهتر است این کار را قبل از عازم سفر شدن انجام دهید تا مطمئن شوید بریس های شما در طول سفر حداکثر کارایی خود را دارند. ارتودنتیست ها قادرند مراقبت های مربوط به هر گونه مشکلات هر چند کوچک را قبل از وخیم شدن آنها ارائه دهند. در صورتی که متوجه هر گونه مشکل در بریس های خود شدید، قبل از رفتن به سفر صبر کنید تا به مشکل شما رسیدگی شود، زیرا ممکن است در طول سفر برای شما ناراحتی بوجود بیاورد و یا حتی درمان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

بعلاوه، اکنون زمان خوبی است که به پاسخ هر گونه پرسشی که دارید دست پیدا کنید، از جمله: اگر سیم کمانی ارتودنسی شما شل شد یا هر مشکل دیگری برای بریس های شما بروز پیدا کرد ارتودنتیست شما توصیه می کند چه کاری انجام دهید؛ آیا نیاز است در مقصد سفر خود به یک ارتودنتیست مراجعه کنید؟ آیا باید صبر کنید تا زمانی که از سفر برگردید و به ارتودنتیست خود مراجعه کنید؟ به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکلی، شما می توانید با ارتودنتیست خود تماس بگیرید، قطعاً ارتودنتیست شما نیز از پاسخ دادن پرسش های شما در مورد بریس ها و سلامت دهان و دندان های شما خوشحال خواهد شد.

ارتودنسی در سفر

ارتودنسی در سفر

هر آنچه نیاز دارید را با خود ببرید.

قطعاً برای شما خوشایند نیست که به مقصد برسید و متوجه شوید که چیز مهمی را فراموش کرده اید، سپس مجبور باشید تلاش کنید آن را تهیه کنید یا حتی بدون آن پیش بروید. برای کمک به شما، در اینجا فهرستی تهیه کرده ایم از اقلام ضروری که برای سفر رفتن با بریس های ارتودنسی ممکن است نیاز داشته باشید:

ارتودنسی در سفر

ارتودنسی در سفر

  • مسواک و خمیر دندان: در طول سفر مسواک و خمیر دندان خود را داخل یک کیسه یا محفظه مناسب نگهدارید تا از تمیز ماندن آنها مطمئن شوید، و در طول مدتی که در مقصد هستید، پس از هر بار استفاده، قبل از گذاشتن آنها در محفظه نگهداری خود اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. اگر پرواز دارید، به خاطر داشته باشید که هر مایعی که در چمدان خود دارید، از جمله خمیر دندان، باید زیر 4/3 اونس باشد.
  • نخ دندان، فلاس تریدر، و یا ابزارهای پاک کننده بین دندانی: فراموش نکنید از همه این اقلام به اندازه کافی تا پایان سفر همراه خود داشته باشید.
  • موم ارتودنسی: اگر بریس های ارتودنسی شما جدید هستند، یا اگر سیم کمانی یا براکت های بریس شما را آزار می دهند، قطعاً شما خوشحال خواهید شد از اینکه مقداری موم ارتودنسی همراه خود داشته باشید.
  • یک آینه کوچک: استفاده از آینه در تمیز نگهداشتن بریس ها و نیز پرداختن به سیم کمانی که شل شده است، به شما کمک خواهد کرد.
  • یک بطری کوچک آب: اگر قصد ماندن در کوه یا منطقه دور از شهری را دارید که در آنجا به آب تمیز دسترسی ندارید، یک بطری کوچک آب معدنی برای تمیز کردن دندان های خود و نیز شستن مسواک با خود همراه داشته باشید. بیمار شدن به دلیل استفاده از آب آلوده قطعاً می تواند تعطیلات شما را خراب کند.
  • هر چیز دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید، که می تواند شامل قیچی یا ناخن گیر برای کوتاه کردن سیم اضافی یا شل شده باشد، و نیز یک محفظه برای نگهداری از الاینرهای اینویزیلاین، یک محافظ دندان ورزشی، و نیز یک محافظ دندان شبانه.
ارتودنسی در سفر

ارتودنسی در سفر

  • برای بروز موارد اورژانسی دندانی برنامه داشته باشید. شماره تماس ارتودنتیست خود را به همراه داشته باشید، در صورت داشتن هر پرسشی می توانید تماس بگیرید. در صورت لزوم به شما توصیه خواهد شد بلافاصله به نزدیک ترین ارتودنتیست یا دندانپزشک در مقصد سفر خود مراجعه کنید، یا اینکه به شما پیشنهاد داده خواهد شد تا زمان برگشتن به منزل صبر کنید.
  • بهداشت دهانی روتین خود را ادامه دهید. این یکی از دشوارترین کارها در سفر است، اما مهم ترین آنها نیز هست. تمیز نگهداشتن دندان ها می تواند به کوتاه کردن طول دوره درمان کمک کند و نیز از بروز پوسیدگی های دندانی و بیماری لثه پیشگیری نماید. اگر روتین بهداشتی دهان و دندان های خود را ادامه ندهید، از سر گیری آن وقتی به منزل باز می گردید برای شما دشوار خواهد بود. اگر نمی توانید مثل روال قبل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، بایستی پس از هر بار صرف غذا دهان خود را شستشو دهید و در اولین فرصت مسواک بزنید. این ممکن است به تلاشی هوشیارانه تر از آنچه شما تصور می کرده اید نیاز داشته باشد، اما نتیجه آن را زمانی که بریس ها از روی لبخند زیبای جدید شما برداشته می شوند مشاهده خواهید کرد.
  • دستور العمل های بهداشتی ارتودنتیک خود را دنبال کنید. اگر لازم است از رابربندها یا الاینرهای نامرئی استفاده کنید، اجازه ندهید لذت سفر شما را از دنبال کردن دستور العمل های ارتودنتیک که نیاز دارید باز دارد. از آنجا که نیروهای مستمر دندان های شما را به محل درست و مطلوب جابجا می کنند، حتی چند روز صرف نظر کردن از ادامه روند درمان می تواند در مسیر آن وقفه ایجاد کند. شما در حال وارد کردن نیروی زیادی به لبخند زیبای خود هستید، اصلاً معقول نیست اجازه دهید چیزی در این روند وقفه ایجاد کند.
  • غذای مناسب بخورید. گرچه امتحان کردن همه غذاهای جدید و لذت بردن از شیرینی های مختلف یا عجیب و غریب با مزه است، اما شما نمی خواهید به بریس های خود آسیب بزنید. فراموش نکنید که از غذاهای ترد، چسبناک، جویدنی، یا سفت اجتناب کنید. برای پروازهای طولانی، میان وعده با خود همراه داشته باشید تا گرسنگی شما را وسوسه نکند که آجیل ها یا چوب شورهای شرکت های هواپیمایی را بخورید. اگر دستور العمل غذا خوردن با بریس ها را به خاطر بسپارید، و غذاهای خود را به صورت تکه های کوچک بخورید، هنوز هم می توانید از طیف گسترده غذاهای محلی در طول سفر خود لذت ببرید.
  • وقتی به منزل بازگشتید، به روتین خود بازگردید. در طول سفر چه دستور العمل های ارتودنتیک خود را دنبال کرده اید یا خیر، به محض بازگشتن از سفر دوباره مسیر مراقب های بهداشتی و نیز غذا خوردن خود را در پیش بگیرید. دنبال کردن کارهای روتین بهداشتی دهان و دندان می تواند دندان های شما را سالم و لبخند شما را درخشان حفظ کند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لزوم استفاده از دهانشویه با یا بدون بریس ها: مزایا و معایب آن

گرچه به نظر می رسد رعایت کردن این توصیه ها هنگام تعطیلات هیچ زحمتی نداشته باشد، اما شما برای یک عمر داشتن لبخندی دوست داشتنی و دندان هایی همراستا، تنها مدت نسبتاً کوتاهی از بریس ها از استفاده خواهید کرد. بنابراین ارزش دارد در طول یک یا دو سفر تلاش اضافی کنید تا بدون هیچ تأخیری در نهایت به موقع از لبخند زیبا و سالم خود لذت ببرید. امیدواریم از تابستان خود لذت ببرید، مهم نیست چه برنامه ای برای آن داشته باشید!

0/5 (0 نظر)