تقریباً همه ما با اصطلاح “لبخند هالیوودی” آشنا هستیم- لبخند زیبا، صاف، سفید، و فوق العاده ای که صفحه نمایش تلویزیون ها و مجله های پر زرق و برق را از آن خود کرده اند. اما همه افراد مشهور که با لبخندی زیبا متولد نشده اند- حتی آنها نیز ممکن است به کمک متخصص ارتودنسی نیاز داشته باشند. شاید درمان ارتودنسی از جمله درمان هایی باشد که انتظار نداریم افراد مرفه و مشهور از آنها استفاده کنند، اما برای برخی از آنها نقطه آغاز است. دلتا گودرم Delta Goodrem، گوئن استفانی Gwen Stefani، نایل هوران Niall Horan، سرنا ویلیامز Serena Williams، و کایلی مینوگ Kylie Minogue تنها تعدادی از افراد مشهوری هستند که براکت های ارتودنسی با صاف کردن دندان های کج یا فشرده و نامرتب آنها توانسته اند زندگیشان را متحول کنند و “لبخندی هالیوودی” به آنها ببخشند.

از براکت های فلزی سنتی گوئن استفانی گرفته تا براکت های سرامیکی شفاف تام کروز، گزینه های مختلف درمان ارتودنسی وجود دارند که می توانند برای همه افراد و سبک های مختلف زندگی مناسب باشند. براکت های نامرئی یا لینگوال (پشت دندانی یا مخفی) که به سطح داخلی دندان ها چسبانده می شوند گزینه ای شناخته شده هستند، و الاینرهای پلاستیکی شفاف از قبیل اینویزیلاین اغلب توسط افراد مشهوری استفاده می شوند که در پی درمانی غیر ثابت هستند (همانطور که روی فرش قرمز سلطنتی روی دندان های افرادی مانند کاترین هیگل Katherine Heigl، جاستین بیبر Justin Bieber، خلو کارداشیان Khloe Kardashian، و زک افرون Zac Efron دیده می شوند).

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مزیتها و فواید درمان ارتودنسی

در این مقاله تعدادی از افراد مشهور را برای شما نام می بریم که از براکت های ارتودنسی استفاده کرده و تغییر چشمگیری در لبخند آنها ایجاد شده است، بعلاوه نظرات متخصصان ارتودنسی در رابطه با تغییرات آنها را نیز ارائه خواهیم داد:

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

کندال جنر Kendall Jenner

کندال جنر یکی از علاقه مندان به درمان ارتودنسی است، تا جایی که به جای یک مرتبه، دو مرتبه تحت درمان با براکت های ارتودنسی قرار گرفته است! مدل خوش آتیه و دختر کریس و کیتلین جنر نخستین براکت های ارتودنسی خود را در سن 13 سالگی دریافت کرد و زمانی که 17 ساله بود تحت درمان با استفاده از الاینرهای شفاف قرار گرفت. به لطف ارتودنتیست ، او اکنون صاحب لبخندی زیبا، صاف و جذاب است.

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

دلتا گودرم Delta Goodrem

دلتا گودرم خواننده و آهنگ سازی که اکنون داور یکی از برنامه های پر بیننده تلویزیون است، نخستین بار پیش از مشهور شدن، در سن 13 سالگی، درمان ارتودنسی خود با استفاده از براکت ها را آغاز نمود. عکس بالا طی یکی از نخستین فتوشات های او گرفته شده است. آن زمان عکاس او را به عنوان “دختری کمی خجالتی” توصیف کرد. از آن زمان تاکنون، در کنار بهبود لبخند صاف و جذاب او، اعتماد به نفسش نیز تا حد زیادی بالا رفته است و اکنون به یکی از چهره های سرشناس استرالیایی و نام های بین المللی تبدیل شده است.

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

سیدنی کرافورد Cindy Crawford

سیدنی کرافورد سوپر مدلی (که اکنون 50 ساله است) که برای درمان اوربایت و دندان های کج خود در دهه 70 میلادی از براکت های برجسته و قدیمی فلزی استفاده کرده است. در سال 2013، او یکی از عکس های خانوادگی مربوط به دوران نوجوانی خود را با هواداران خود به اشتراک گذاشت- در آن عکس روی دندان های خود براکت داشت و لباسی خانگی به تن داشت- که نشان می دهد مانند بسیاری از ما، او نیز با لبخندی هالیوودی متولد نشده است! سیدنی کرافورد به عنوان یک مدل خوش آتیه، تصمیم گرفت بار دیگر براکت ها روی دندان هایش قرار بگیرند، این بار برای یکی از آگهی های تبلیغاتی شرکت پپسی، و از آن زمان تاکنون زندگی حرفه ای (و البته لبخند) او درخشان بوده است.

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

دنیل ریکاردو Daniel Ricciardo

دنیل ریکاردو، راننده فرمول 1 استرالیایی است که اکنون برای لبخند بزرگ خود شناخته شده است، اما همیشه لبخندی به این شکل نداشته است. دندان های دنیل فشرده و نامنظم بودند تا زمانی که به ارتودنتیست مراجعه کرد. او در حالی که در فرمول 1 رانندگی می کرد درمان ارتودنسی خود را (با براکت های سرامیکی) آغاز نمود و البته این موضوع موجب کاهش سرعت پیشرفت او نشد! وی در سال 2014 در مصاحبه ای شرکت نمود و ابراز داشت “من واقعاً خوشحالم آن زمان از براکت های ارتودنسی استفاده کردم زیرا اکنون به کار می آیند، مخصوصاً زمانی که فردی می داند زیاد می خندد، خوب است که با دانستن اینکه دندان های خوبی دارد، این کار را با اعتماد به نفس انجام دهد. من همه افرادی که به آنها نیاز دارند را به استفاده از آنها توصیه می کنم. حتی اگر در سن بیست سالگی هستید، نتایج فوق العاده ای خواهید گرفت”.

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

اِما واتسون Emma Watson

حتی هِرمیون (یکی از شخصیت های فیلم هری پاتر که اِما واتسون نقش آن را ایفا کرده است) هم از درمان ارتودنسی استفاده کرده است! وقتی دوره هنرپیشگی اِما پس از انتخاب به عنوان بازیگر نقش هرمیون در سری فیلم های سینمایی هری پاتر آغاز شد، وی تصمیم گرفت دندان های خود را که اندکی کج بودند را صاف کند و با کمک ارتودنتیست به لبخندی زیبا دست یابد. مانند بسیاری از هنرپیشه های سرشناس که مدتی از براکت های فلزی استفاده کرده اند، درمان او با استفاده از الاینرهای شفاف نیز با موفقیت به پایان رسید.

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

ارتودنسی در بازیگران و سلبریتی ها

تام کروز Tom Cruise

تام کروز صاحب یکی از مشهورترین لبخندها در صنعت سینما است، اما زمانی که او حرفه هنرپیشگی را آغاز کرد دندان های او تغییر رنگ داشته، برخی دندان های او افتاده، ترک خورده و شکسته یا حتی کج بودند. طی سال ها، او تحت فرایندهای مختلف درمان ارتودنسی و دندانپزشکی زیبایی قرار گرفت تا مشکلات پیچیده خود را برطرف نماید.در سال 2002، تعدادی از روزنامه های زرد تصویر 40 سالگی تام کروز با براکت های سرامیکی را منتشر کردند که برای اصلاح لبخند و بایت خود از آنها استفاده می کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اختلال مفصل فکی گیجگاهی TMJ

تام کروز با وجود همه اقدامات دندانپزشکی که طی سال ها روی دندان های خود انجام داده است، به خاطر لبخند متقارن خود در حیطه دندانپزشکی و ارتودنسی تقریباً شناخته شده باقی مانده است. اگر به دقت نگاه کنید، دندان های جلوی فک بالای او به طرفین خط وسط منحرف شده اند. هدف این است که نشان دهیم برخی مشکلات جزئی دندانی هستند که باید به راحتی مورد پذیرش قرار گیرند، مهم نیست شما چقدر معروف هستید.

 

0/5 (0 نظر)